Lite kort.

0kommentarer

Den här dagen har gått snabbt förbi, dock inte lika snabbt som gårdagen då jag jobbade 9-17.30 och sen åkte direkt till stallet för att titta till min häst. Igår blev det en lång dag av förklarliga skäl. När jag kom hem från stallet runt sjutiden så drog jag igång matlagning, startade en maskin med tvätt och dammsög det som jag inte hann dammsuga i lördags. Dessutom en massa pussande och busande med bebis innan det var dags att natta honom och mig. Han somnade 5 minuter efter att jag släckt lampan i sovrummet. Trött kille! Dock vaknade han och grät inom en timme från insomnandet, som vanligt när han somnar sådär snabbt. Bara att ta upp, krama och vänta ut gråtandet (brukar hålla på max fem minuter) och sedan lägga ner honom igen och då somnar han om och sover vidare bra efter det. Knasigt, men.. det bara är så. Tar nattandet längre tid så vaknar han oftast inte och gråter sådär relativt kort efter insomnandet.. :)

Idag har jag (förutom det uppenbara - dvs varit med Lillknubben!): svabbat golven, vikt tvätt, kört en maskin med tvätt, hängt tvätten, diskat monsterberget med disk (värt att nämna, då det sällan är jag som diskar..), bytt sängkläder, varit till stallet och ridit min häst, varit en sväng till biblioteket, ätit en äcklig mjukglass och lite annat vettigt och ovettigt. Det där med sängkläderna hade jag tänkt fixa redan i lördags men det blev inte av. Igår hann jag inte och idag var vi båda nyduschade nu på kvällen så då är det extra skönt att krypa ner i renbäddad säng! :)

Imorgon är det tisdag, vi får se vad vi hittar på. Det ska visst bli sådär äckelvarmt igen, så jag skulle tro att Lillknubben får bada i sin pool på uteplatsen då. Alternativt att vi åker till en närliggande sjö och doppar tårna och hänger i skuggan.. Vore nice, det hade varit nice igår också men då jobbade jag ju som sagt hela dagen och ute var det 29 grader varmt. Svettigt värre!

Men nu.. kvart över tolv. Dags att borsta tänderna och krypa ner i den där sängen jag nämnde. Makens alarm drar igång om 4h 45 min.. Han börjar jobba klockan sex på tisdagar. Huvva.. Själv jobbar jag inte igen förrän 21/7 om jag inte rycker in istället för någon innan dess.

Hm.. Det här blev inte så kort som jag hade tänkt. Typiskt.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.