En torsdag i februari.

0kommentarer

När jag gjorde cheesecake häromveckan så lovade jag mig själv att inte baka något mer denna månad. Äter för mycket "skit" just nu, onyttigheter gånger tio. Idag är det sådan där hjärtedag. Pank som få (för 3,10kr på kontot kan knappast räknas som en stor förmögenhet..) för tillfället så någon köpt present var det inte tal om i år. Men NÅGOT ville jag iallafall ge min make, som står ut med mig och sådär. Igår kom jag på att jag idag helt enkelt kunde ta och använda en bonuscheck från ica för att köpa ägg och baka makens favoritkaka (kokoskaka) till honom. Han är helt besatt av den och kan inte riktigt hejda sig när han väl börjat äta av den. Perfekt present! :)

Imorse när jag sov mellan två amningar så drömde jag (drömmer mycket..) att jag gick ut gymnasiet, en massa knas var det men hur som helst så fick jag pengar av mina föräldrar i examenspresent. För alla års slit i skolan och allt det där. Lustigt nog hade jag redan min bebis och make i drömmen så pengar behövdes verkligen. Skapligt paff jag blev imorse när jag vaknade och slösurfade in på facebook via mobilen och såg att mamma skickat ett meddelande där. Hon önskade oss en fin alla hjärtans dag och skrev också att hon satt in lite pengar på mitt konto så att vi kan unna oss sushi idag eller kanske någon dag i helgen. Halvt som halvt en sanndröm alltså! Dvs att jag fick pengar av mina föräldrar och så vaknar jag och har fått det. Mycket välkommet och sushi blir det definitivt på lördag eller söndag! :) 
 
Idag har jag och bebis haft en bra dag. Maken jobbar länge på torsdagar så vi hade en massa tid på oss att dona och greja härhemma. En maskin tvätt har körts och hängts ivrigt påhejad av bebis. Har även diskat, varit och handlat och bakat den där kakan. Hela tiden med en glad bebis som enmanshejarklack i sin babysitter och i vagnen när vi handlade. Han var väldigt glad och sprattlig när jag piffade till mig lite också. Första gången sen julafton som smink hittat till mitt ansikte. Ögonskugga och mascara, dessutom håret uppsatt på annat sätt än i en tråkig knut i nacken som oftast nuförtiden pga hårfällning och klåfingrig bebis. Behöll jeansen på efter handlandet och drog på mig en snygg tröja också istället för att sunka omkring i makens t-shirt.
 
Man kan säga som så att maken blev mycket mycket mycket glad och överraskad när han kom hem. Helt klart en lyckad grej det här med kakan och att piffa upp sig lite för honom som i vanliga fall som sagt ser mig i mysbrallor och stora t-shirts.. ;)
 
Gah! Blir döv pga högljudd diskussion mellan svärmor och maken över skype. Om vad vet jag inte då de pratar ungerska, såklart. Herregud vad de argumenterar. Är van vid att de slöpratar lite lugnt sådär och inte härjar på det där viset. Bebis sitter och slappar i hans knä och donar med sin Iorsnuttis, helt oberörd av deras högljudda babbel. Dock ska jag ta honom nu och gå omkring lite med honom, gaser i magen på lillprutten. :(