Tummen ur.

0kommentarer

Den här kroppen alltså, aj. Jag har dock hittat vetekudden som jag letade efter igårkväll utan framgång. Hittade den i samband med att jag drog fram väskan som ska få agera BB-väska. Den är förövrigt nästan färdigpackad, så någon form av nytta har jag gjort idag. Fick tummen ur helt enkelt trots att ryggen gör oooooont - allra längst ner. Så vetekudden har fått jobba lite idag när jag låg i sängen på eftermiddagen och försökte kurera mig.
 
Det som fattas i BB-väskan i nuläget är kameran (måste köpa batterier till den), Dextrosol, ett par byxor till mig och något att tugga på. Något ätbart alltså, snabb energi helt enkelt. I övrigt finns allt där som jag/vi vill ha med. Såatteh.. Redo med det materiella. Så att säga.
 
Mentalt? Njaaaeeeeeee.... Tänker förstås lite oftare nuförtiden på att förlossningen närmar sig. Vi trillar in i vecka 37 på onsdag. På onsdag ska jag även till BM. Få se om bebis fixerat sig än eller om huvudet är därnere utan att ha fixerat sig - som sist (och gångerna innan det). Hur som helst, den där förlossningen.. Nu när jag får sammandragningar/förvärkar deluxe (men inte sådär ajaj) så inser jag att förlossningen definitivt skrämmer mig en aning hel del. Dock känner jag ändå att det kommer att gå bra, vi tar oss igenom den med bra hjälp och stöd. För DET är jag inte orolig, det är bara.. tjaa, det är nog rätt normalt att ha en viss oro/rädsla inför något man aldrig upplevt förut. Fullt normalt kan man säga. Det blir nog bra det där. I slutet av det hela kommer det fina vi kämpat för, en bebis! Som vi på något sätt lyckats skapa. Jösses. Rätt häftigt det där egentligen. :) 

Inatt drömde jag förövrigt att bebis nyligen hade fötts. Jag ammade i fåtöljen härhemma och skulle just till att byta blöja när jag vaknade ur drömmen. Den här gången var det en tjej. Förra bebisdrömmen var det en kille eller om det var gången innan det som det var det. Har noll känsla för vad som kan tänkas husera därinne i min livmoder, förutom att det är en bebis då.. Med någon form av kön. ;) 
 
Aj. Vila. Nu.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.