MEN då!

0kommentarer

Äh, idag hade jag ju tänkt börja packa BB-väskan. Så blev det inte. Nöjer mig med att påbörja skriva upp vad jag vill ha med i den, får packa en annan dag. Imorgon kanske.. eller tisdag.
 
Andra saker som blivit gjorda idag istället:
- Spjälsängen är bäddad. Med en madrass (ny) som är lite för bred för sängen (gammal). Detta resulterar i att ena långsidan är lite uppvikt längst ut. Å andra sidan, skulle bebisen röra sig åt det håller så kommer h*n sannerligen inte att dunka huvudet i spjälorna åtminstone. Vi har spjälskydd också, såklart. Översta lagret i sängen består av aluminiumfolie, det håller katterna därifrån. Det har legat aluminiumfolie där sedan vi fick hit sängen, de har hoppat ner ett fåtal gånger i den sedan dess och de tycker det är vråläckligt att gå/stå på det så de får bråttom därifrån. Så, vinnande koncept helt enkelt! Med andra ord en självklarhet att ha dit folie nu också när sängen säkert annars skulle locka dem än mer i och med att den är mjuk och go nu...
- Skötbädd ligger på skötbyrån. Med en handduk på då jag kände på mig att vissa monster katter här i hushållet skulle se det som att jag bäddat en ny säng åt dem. Så är det också, ena katten har sovit åtskilliga timmar däruppe idag. Den andra har också sovit där en sväng men mest är det tjockiskatten som ockuperat skötbädden. De har gjort byrån till deras från dag ett då vi fick hem den (i tisdags).
- Jag och maken har gått igenom en gigantisk kartong med barnkläder som en kvinna i stallet tog med sig hemifrån till just stallet för att vi skulle få gå igenom kläderna och ta det vi ville ha. Det resulterade i en nästan full sopsäck med kläder som vi tog med oss hem. Jag har delat upp kläderna efter storlek. Häruppe finns 50/56 som ska tvättas nästa gång vi har tvättid. En påse med 62/68 åkte ner i förrådet och en påse med större storlekar åkte också ner dit för att plockas fram i framtiden. Kläderna är minst 14-15 år gamla, men i gott skick! En del är hur söta som helst och en del är bra att ha som extraplagg så att säga.. :)
- Maken har tömt röriga förrådet och sorterat ut sådant som skulle slängas, sedan staplade han in allt igen. Helt plötsligt är det organiserat och fint därnere, inget kaos där nu inte! Trodde mer skulle slängas men det behövdes inte. En stol, ett par mattor, en gammal dammsugare och en halmbock var väl det som åkte ut. Skönt hur som helst att det är ordning där och att vagnen står längst fram, lätt att nå och ta fram sen när bebis är född.
 
Utöver de där kläderna vi fick av kvinnan i stallet så fick vi även en babysitter (tar nog den till päronen så får den stå där, då vi ska få en annan hit av min bror har jag för mig) och en hårdlift (?) till en vagn (Emmaljunga modell gammal som bara den) - inkl åkpåse och lite annat. En liten skötväska och en "skötdyna" man bara vecklar ut vid behov. Den lilla skötväskan får allt bli en stallskötväska, alltså att ha när vi vistas i stallet. Liftgrejen får vara en extragrej, eftersom vi inte har vagnen som den passar till.. hehe. Den är visst sedan länge isärplockad och använd till annat. ;)
 
Av samma människa har vi fått en påse med sängkläder tidigare också.. och en mobil i plast med stjärnor och sådant där som är skoj för en bebis att titta på. Givmild? Ja! Om de passar på att rensa grejer ur källaren? Ja! Till vår stora fördel. Hehe. ;)

När det gäller materiella ting så kommer det verkligen inte gå någon nöd på bebisen. Inte när det gäller kärlek och allt det andra heller för den delen. Det kommer blir bra det där, sen när h*n är ute och vi ska sparka igång ett nytt liv som innebär att vi är tre människor i familjen istället för "bara" vi två. Det är inte långt kvar nu.
 
Häftigt.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.