Maj.

1kommentarer

I fredags förlovade vi oss, jag och min sambo. Förlovningen i sig är ingen överraskning, däremot när, var och hur han tänkte fria hade jag ingen aning om. Därför blev jag paff i fredags när han drog fram asken med ringarna och frågade om jag ville gifta mig med honom, paff att det blev av just i fredags. Så kan det gå, jag som trodde att han inte köpt ringarna än ens. ;)

Igår kom vi in på vecka 19 av graviditeten. Här händer det grejer minsann. Det går framåt! Fyra (!) dagar kvar till UL. Ojoj, tiden den går fort den. Efter den ska jag börja knapra järntabletter varannan dag, enligt min BM. Jamen dåså, få se vad min kropp tycker om dem.

Idag har det varit hagdag/städdag i stallet. Jag och min sambo lagade stängsel i den sommarhage som min häst brukar gå i om somrarna. Det tog sin lilla tid, men när vi var klara så var det redan dags för lunch. Korvgrillning och så fika på det. Vi var rekordmånga i dag så sysslorna blev klara snabbt, det fanns en hel del att göra. Smidigt. :)

Resten av dagen tänker jag slappa. Funderar på att rensa lite i mina byrålådor, kläder som jag ändå inte kommer att kunna använda i sommar/höst. Dumt att de ligger och tar plats här när vi lika gärna kan bära ner dem i förrådet. Få se om jag orkar ta tag i det projektet eller om jag skjuter upp det, lutar åt uppskjutning...

Imorgon ska jag till min frisör och klippa mig. Minst sagt på tiden, inte klippt mig sen i oktober eller så.

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

07 May 2012 16:26

Men, jag trodde ni köpt ringarna.. det var väl hans föräldrar som var med och betalade dem när de var hit senast? :)

Välkommen till de ringmärktas skara. ;P



På tiden för en klippning då! Jag ska kapa lite toppar nästa månad tänkte jag, bli lite sommarfin.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.