Söndag igen.

0kommentarer

Fem i elva är klockan och jag är trött. Gick av mitt arbetspass klockan nio imorse, klev upp ur sängen kvart över sju efter att ha dragit ut på just det i tio minuter. Hann ändå med det jag skulle innan halv åtta då jag skulle göra en arbetsinsats. Åkte en sväng till stallet för att skriva upp mig på pass och ta av min häst täcket. Upptäckte då att det var MASSVIS med stora knott som girigt sög blod från min ögonsten. Äcklliga äckliga knott! Hon var irriterad på dem och viftade med svansen så gott det gick för att få bort dem. Jag smetade på lite hästsalva men det kom bara fler och fler, det var bara att gå in i stallet och hämta flugspray. Det gjorde susen! De surrade omkring henne sen men landade inte på henne, hon verkade rätt nöjd över det kan man säga. Förstår henne.. Blä vad de är äckliga de där knotten! :(

Åkte hem för att äta frukost och det har jag gjort. Klappat på alla som saknat mig (dvs sambo och katterna). Överväger att lägga mig i sängen och titta på tv en stund innan jag åker till stallet igen sen efter lunch. Runt två eller något, sambon drar på kurs vid ett och kommer inte hem förrän ikväll igen. Dykarkurs.

Igår gick vi in i vecka 18 och det är sjukt vad tiden går fort! 11 dagar kvar till UL. Ojoj!

Strålande fint väder ute idag. Det ska jag utnyttja till ridtur i skogen på hästen sen. :)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.