"Ledig" dag.

0kommentarer

Idag är det måndag, det innebär att jag är ledig från jobbet. Jag kan ta sovmorgon och oftast slappa en hel del både före och efter stallet. Stallet brukar vara en av få saker jag tar mig an måndagar. Återhämtningsdag helt enkelt.

Vaknade vid fem, då var ena katten uttråkad dessutom så det tog lite tid att somna om. Hon höll mig nämligen medvetet vaken ett tag innan hon gav upp och lade sig för att sova (igen) också. Sambons alarm tjöt kvart i sju. Lite vakentid igen innan jag lyckades somna om efter att han åkt till jobbet. Sedan blev det några uppvak till innan jag kvart över nio bestämde mig för att det var färdigsovet för idag, jag låg dock kvar till kvart över tio. Bara för att det var så skönt att ligga och dra sig, som bonus kom ena katten och lade sig på min mage för att gosa två gånger. Mysmorgon! När jag väl var uppe så betedde sig ena (den som var uttråkad vid fem..) katten som ett trotsigt barn, gjorde flera olika saker som hon vet att hon inte får göra och hon upprepade dem dessutom. Väl medveten om vad hon pysslade med. Får se det som övning inför framtiden....;)

I stallet tog jag ut mig lite mer än vad jag borde. Dagens mysigaste hästrelaterade syssla var att skritta ut barbacka i skogen på min häst och bara njuta. Solen sken just då och det var skönt att komma iväg. Hon hade givetvis rullat sig ordentligt idag så det var lersanering på schemat innan den sköna ridturen dock. Blä. Bara att gilla läget dock! Hoppas verkligen hagarna torkar upp ordentligt snart så leran inte fastnar så bra i pälsen..

I helgen var jag som sagt hos en vän i Falun. Det var trevligt! Åt tacos, tittade på film, slappade och pratade. Precis som det ska vara. Tiden gick fort, som alltid när man har det trevligt. Hon blev glad över sina julklappar och det blev jag också över mina! Boxertrosor och sporttop (sport-top?) av skönt material, "one size fits all". Vilket var himla tur att hon köpt (trots allt inköpt långt innan jag blev gravid och sådär..), speciellt överdelen är sjukt skön. Vilket är en stor bonus nu när brösten vuxit en hel del. :)

Nu är det 17 dagar kvar till Ultraljudet. 2,5 vecka. Jösses!

Klockan är tio över nio, jag har duschat och är trött i kroppen. Jag ska borsta tänderna och krypa i säng för att titta på tv tills jag somnar. Jag behöver all energi som finns till jobbdag imorgon (som vanligt niotimmarspass på tisdagar) och min kropp skriker efter vila. Magen är svullen och jag ser allmänt gravid ut. Grattis till mig liksom, det är ju precis vad jag är. Gravid alltså. Old news.

7:e maj har jag bokat in hårklippning. Håret är sjukt slitet, inte klippt/toppat det sen i oktober. Topparna är.. en katastrof minst sagt. Minst sagt dags att klippa sig helt enkelt. Fick ju ett presentkort i födelsedagspresent, as usual. :)

Nu ska jag gå och sova en smula.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.