Det var det här med tiden.

0kommentarer

Senaste veckan har det varit lite ont om tid till sådant här som bloggande. I vanliga fall jobbar jag dagpass två dagar i veckan, den här veckan blev det fyra pass (tis-fre 8-17) och när jag väl kommer hem så mellanlandar jag bara för att sedan åka till stallet. Beroende på om jag rider eller inte så tar det allt mellan en timme och tre timmar där liksom.. Blir inte mycket kvar av dagen då inte. När jag kommer hem så är det laga middag, äta, duscha och sova som gäller. Slösurfar medan jag äter vid datorn. Blogga? Not so much..

Dessutom jobbade jag kväll/natt lördag till söndag också. Puh. Nästa vecka är det bara tre jobbdagar. Dagpass tisdag och fredag, kväll/natt onsdag till torsdag. Lite återhämtning hinns nog därmed med. :)

NU däremot tänkte jag att jag skulle skriva lite. Inte för att det hänt så värst mycket. Trillade in i vecka 16 igår. Det går undan det här! Bara 25 dagar kvar till ultraljudet. Spännande! :)

Nästa helg är jag ledig, då på lördagen tar jag och slänger på mig en ryggsäck, sätter mig på ett tåg och åker till Falun för att träffa en vän jag inte träffat på länge. Om jag säger såhär: Med mig kommer jag att ha två julklappar till henne, vi ska alltså byta julklappar. Bara fyra månader senare än det är tänkt. ;)

Svullen är jag kan man minst sagt säga. Speciellt nu när jag är proppmätt efter middagen jag nyss åt. Bättre sent än aldrig eller något sådant. Magen börjar sakteliga växa lite men fortfarande är den väääldigt liten om mornarna innan det säger POFF och den svullnar upp. Min sambo längtar verkligen efter att jag ska få en tydligare gravidmage, se att det händer något liksom. Jag sa att det nog kommer vara gravidmage så det räcker och blir över senare så.. no panic. ;)

Idag hade jag tänkt åka till stallet klockan ett. Jag lade mig under täcket i sängen istället och sa att bebis sagt åt mig att sova en stund först. Brukar inte sova middag men jag var sjukt trött. Ställde klockan på två. Man kan väl säga som så att jag visserligen vaknade vid två, men enbart för att ställa om klockan igen. Halv fyra klev jag upp. 2,5h sovande/slumrande var vad jag behövde. Ska dock ändå lägga mig tidigt ikväll. Matt i kroppen. Vaknade fem imorse (på jobbet då ja) och var heeeeeelt genomsvettig. Bort med t-shirt och bort med trosor, upp och kissa och så ta på mig en extratopp jag lyckligtvis hade med mig och dessutom ett extra par trosor.. Sedan bädda ner sig och somna om igen. Hatar nattliga svettningar, dras med sådant ibland sedan flera år tillbaka. Nu var det ett tag sedan det var sådär illa som inatt, drygt dock.

Nä nu.. får det allt räcka.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.