32 dagar.

2kommentarer

Om 32 dagar ska vi på ultraljud. Hej och hå. Tyckte det var alldeles nyss det var 59 dagar kvar? Swooooosch säger tiden och jag gör mitt bästa för att hänga med.

Idag har det varit en relativt aktiv dag. Började tidigt (06.20) i stallet och där var jag i 4,5h innan jag åkte hem för att återhämta mig lite innan det var dags för en eftermiddag med tvättstugespring. Inte nog med att jag nu har rena kläder, jag har även två nytvättade kuddar! Det var allt på tiden att de fick sig en omgång i tvättmaskinen och torktumlaren. De doftar fräscht och det känns så mycket bättre att sova när jag vet att kuddarna är nytvättade. :)

Den här påsken har jag inte ätit så värst mycket godis. I stort sett bara på jobbet ärligt talat, för där fanns (finns?) ett stoooort påskägg med godis. Jag gillar inte traditionellt påskgodis. Chokladägg och annat snusk låter jag bli. Jag har å andra sidan tryckt i mig ostbågar idag så det jämnar väl ut sig antar jag. Ägg då? Hm.. Räknas det att jag använde fyra ägg idag när jag stekte potatis till mig och sambon till middag? I övrigt dåligt med ägg. Påskägg ska vi inte ens tala om, det har jag varken fått eller gett. Känns helt okej ändå. ;)

Dök just upp en låt på Spotify som i minnet för mig tillbaka till tiden då jag bodde hemma. Det var då jag hörde låten för första gången. Vilken låt? A little respect - Erasure. Året jag hörde den (kanske hört den innan, men då utan att lägga märke till den) var 1999. Låten i sig är väl sisådär 10 år äldre än så dock. Fortfarande tycker jag att den funkar att lyssna på, gillar den. Då och då åtminstone. Är lite humörstyrd när det gäller musik. Som de flesta andra antar jag. Vissa dagar vill jag enbart lyssna på Rammstein, andra dagar kan jag lyssna på smöriga ballader eller annat trams. De flesta dagar lyssnar jag inte på musik alls mer än i radion i bilen på väg någonstans...

Jag tänkte bjuda på en dagsfärsk bild. Jepp, naket är det och det bjuder jag på. Bild på magen helt enkelt i vecka 14+1. Det tar sig kan man säga, det här med magväxandet alltså... :)



Tavlan i bakgrunden hänger inte snett, det är jag som inte kan fota rakt. Närbilden på mitt lår bjuder jag också på, varsågoda. ;)

2 kommentarer

Andrea

09 Apr 2012 09:58

Heja magen, vad den växt! Det kanske är två ändå ;) Ska bli kul att få se den live idag, kanske mer påklädd förvisso menmen, man kan inte få allt :)

Fröken Nattfrost

09 Apr 2012 10:47

Jag gillar inte heller sådana chokladägg, brukar sällan gilla chokladfigurer alls. Det är oftast "billig" choklad... blä. Såg dock att det fanns chokladkaniner i Kinder-choklad, det hade varit något.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.