En novemberonsdag.

0kommentarer

När maken kommer hem om en stund så lär han bli chockad eftersom jag diskat, gjort ren spisen (inkl kaklet bakom som så ofta glöms bort..), tömt och skurat diskbänken ordentligt. Det här är alltså sådant som jag sällan gör, disken är så att säga hans ansvar. Jag är den som oftast lagar mat, slipper gärna att diska..
 
Sonen sover, snorig och dann. Han vaknade vid nio och när klockan passerat halv tolv så började han krokna. Det blev lunch, blöjbyte och så i säng. Mycket trött Lillknubbis, han brukar sällan vakna före tio så bara det är en bidragande orsak till tröttheten och när han dessutom är snorig (därav uppvaknandet vid nio) så .. klart han kroknar. Skulle jag också göra! Men gott humör, god aptit (eh, den har aldrig varit dålig iofs) och lekande som vanligt - är med andra ord inte så påverkad av snorandet som det är nu. Hoppas det fortsätter så och inte utvecklas till det sämre!
 
Imorse klev jag också upp tidigt, tidigt på riktigt alltså. Inte "tidigt" som sonen. Jag hade utsläpp av hästar i stallet, då lär man vara där vid sjusnåret eller strax efter. Morgontrött + dåligt morgonhumör = brist på tålamod. Inte alltid det ultimata när man tar ut hästar som ibland är tramsiga på vägen ut. Men det gick bra, passade på att snabbt serva min häst med fräsch bädd, mat och nytt vatten inför eftermiddagen när hon kommer in från hagen. Detta gör att jag inte behöver åka tillbaka i eftermiddag för att göra det. Serva henne alltså.

I eftermiddag ska jag istället baka. Blev akut sugen på Rimbobullar. Dock har jag bara torrjäst hemma och det är så drygt att portionera upp om man inte ska ha hela påsen så jag skickade inköpslista (behövdes mer mjöl också..) till maken och förde över pengar till honom så att han kan handla på vägen hem från jobbet. Ska bli smarrigt med något nybakat senare i eftermiddag/kväll. Var ett tag sedan jag bakade nu.. Förutom tårtan (med färdiga bottnar) till sonens ettårsdag tre veckor sedan. Kan knappt räknas som att baka.
 
Igår var jag till naprapaten. Det gjorde skitont, allt hon gjorde alltså. Vilket i sig visar hur mycket jag behöver gå dit. Har tid igen på måndag och sedan den 20:e november. Skönt att få hjälp med stela/ömma muskler, det behövs!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.