Senaste.

0kommentarer

Som vanligt har jag inte många minuter på mig att skriva, nu är det inte pga "måste lägga mig snart"-anledningen utan för att bebis roar sig själv på golvet men det kommer inte vara så länge till. Får snabba mig lite. :)

Min man är i Ungern, han åkte igår och kommer hem på onsdag. Får prova på det här med konceptet "ensamstående mamma" i några dagar, första dygnet har gått bra. Tror inte att det blir några problem övriga dagar heller. Stor eloge till dem som alltid är ensamma med sina barn pga att de är singlar alt har partners som jobbar borta mycket.
 
Gnälligt på golvet nu.. En viss bebis är lite trött, hur det nu är möjligt såhär 1h45min efter att han vaknat för dagen strax före elva (!). Å andra sidan brukar han sova igen efter sisådär två timmar så det är dags att ta lunchtuppluren snart. Han lade sig just ner mellan två huvudkuddar och ett par gosedjur på golvet. Räds icke - jag ska inte söva barnet på golvet utan kommer lägga honom i sängen strax. ;)

I lördags var jag hos en vän och grillade, drack vin och spelade sällskapsspel. Bara jag. Det har inte hänt sen 2011 att jag umgås ensam med just denna vän på det sättet då vi brukar umgås allihopa i vanliga fall (min man med också alltså). Det var trevligt! God mat, gott vin, många skratt och två förluster av två möjliga i spelen. Så kan det gå! Nästa gång tar jag med man och bebis för grillning och roligheter (nyktert). :)

Idag har jag hunnit betala en drös räkningar, vikt tvätt och hängt tvätt och har egentligen en hel del på listan över saker som ska göras. Inte en enda punkt blev avcheckad på städschemat förra veckan.. Illa. Eller jo, lite grejer togs till återvinningen. Men resten? Nä. Med andra ord extra mycket skit att ta reda på denna vecka. Damma och sådant där tråkigt som måste göras.

Min man brukar vara den som diskar mest här i hushållet och jag lagar mat mest. Nu är han borta och det var inte undandiskat innan han drog så.. eh.. Det lär jag ta tag i också. Gillar INTE att diska. Blä. Får ta tag i det senare idag efter att lilla herrn sovit.. eller nej, då ska vi åka till stallet. Han lär ju av förklarliga skäl haka på med dit nu tre dagar i rad. Det går bra, han sitter snällt och tittar på i vagnen för det mesta. Tänker dock inte åka dit med en trött bebis så därav att vi åker dit när han sovit.

Vilket han ska göra nu, för nu såg han mig helt plötsligt från sitt läge och då blev det "buäääääh". Tills jag tittade bort. Då blev det tyst igen. ;)

Lillbusen har tänder som är på G upp förövrigt. Dagen före sin åttamånadersdag kände vi och såg vi vassa vita pluppar nere i fram. Det känns när han lyckas få in någon kroppsdel  (mina alltså) i sin mun och biter ihop käkarna. Ajaj. Unge!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.