8 månader = kontroll.

0kommentarer

Idag är sonen 8 månader och 13 dagar. Så gott som 8,5 månad gammal alltså (hej övertydlighet!). Det var dags för bvc idag för mätning, vägning och prat om mat. Inte för att det sistnämnda behövdes, men det stod på kallelsen. Vi konstaterade bara att bebis äter bra, med god aptit och tillräckligt. ;)

Längd och vikt då? Han har vuxit 4 cm sen han var sex månader gammal och lagt på sig ungefär 1,9kg (!) dessutom. Han väger nu stadiga 10,2 kg och är 72 cm lång. Liten blir stor!

Inte för intet hans smeknamn härhemma (eh.. av mig..) är Lillknubben. Det ska vara många veck och tjocka kinder på små bebisar tycker jag. Sonen är som sötast (jag vill mumsa upp honom! OMNOMNOM!) när han sitter naken på sin potta och ler stort. Faktum är att jag sätter honom på den nästan varje kväll, fullt medveten om att han inte kommer kissa i den men jag sätter honom där för att han är så fruktansvärt ljuvlig när han sitter där. Sådan är jag - tar mig friheten att få en extra sötchock innan sänggång genom pottsittarbebis. ;)

Maken kom hem från jobbet idag och sa att han tänker lägga sig med bebisen ikväll också (han gör det varje måndag, med andra ord igår) eftersom han är så trött idag. Plötsligt fick jag en uppesittarkväll till! Den har jag använt till att moffa jordgubbar, äta franska pastiller och slösurfa.

Dock tänker jag nog lägga mig snart.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.