Glest.

0kommentarer

Minst sagt glest mellan inläggen här. Tar mig inte tid att blogga när jag väl sätter mig vid datorn och från mobilen är det för drygt, med andra ord blir det knappt av! Just nu har jag egentid då sonen nattas av pappa sin ikväll. Pappa kan tänkas känna att kvällens nattning suger då bebis är övertrött och vrålar extra mycket just ikväll. Kommer inte till ro.. Men jag ska inte klampa in där och ta över, för jag tror knappast jag är en mirakelkvinna som lyckas få barnet att lugna ner sig och somna. När han är övertrött på det där viset så är det tålamod x 100 som gäller tills bebis slutligen ger efter och somnar. Hett tips lilla bebis: Om du är trött.. SOV! Så blir vi alla tre gladare.

Undrar dock här lite för mig själv hur ofta maken räknat till tio inombords under nattningen som nu pågått i 1,5h. Han har mer tålamod än vad jag har, men gissar att han blir lite less inombords han också när bebis bara vrålar och inte låter sömnen komma trots att han är sååå trööött. Hur som helst så uppskattar jag förstås att få lite egentid även hemma, inte bara när jag åker till stallet till min häst! Även om det är liiiite stressande ändå att höra skrikandet.. Jobbigt för mammahjärtat trots allt.

Jaha, annars då?

Jovars. Huvudvärk dagligen. Är rätt säker på att det beror på att jag börjat äta Cerazette. Ska äta "klart" hela första kartan, sen utvärdera och se om jag vill fortsätta eller inte. Om det är huvudvärk som gäller även efter hela första kartan så är det inte värt det och jag lägger ner dem. När jag slutar amma (när det nu blir) så tänker jag återuppta ätandet av det jag är van vid sen tonåren, dvs Trionetta 28. Aldrig haft biverkningar av dem och jag är medveten om att jag kanske kommer reagera annorlunda på dem nu efter graviditeten men det vet jag inte förrän jag provar! Jag är allt annat än sugen på spiral, p-ring och p-plåster lockar inte heller. Inte stav i armen heller, haft det förut. P-spruta är inte heller ett alternativ. Faktum är att angående den så säger jag ALDRIG I LIVET! Är ett under att man får ta blodprov från mig om man säger så.. sprutor är onice. Med andra ord får det helt enkelt bli gummihatt på sen om jag väljer att sluta med Cerazette. ;)
 
Igår var jag sugen på att spela datorspel (Guild Wars 2), men jag valde att använda min egentid igårkväll till att kopiera alla foton och lite annat från datorn till en extern hårddisk. Skönt att ha det gjort! Har idag beställt 50 papperskopior också, ett par bilder på mig själv, någon på katterna, några på mig och maken, några på hästen och så bebisen då förstås. Minns inte ens när jag senast framkallade bilder.. Det var ett antal år sedan!

Imorgon hoppas jag att det är vettigt väder, då ska jag isåfall ge mig ut på en ridtur på hästen igen. Red tidigare i veckan, mycket mycket energi i den där sötklumpen just nu. Pigg häst! Trevligt att rida då, jag blir glad när hon är sådär pigg och glad. I år fyller hon 22 år. Älskade gullehäst.

Äh, ids inte skriva mer nu.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.