Nionde februari 2012 - 2013.

1kommentarer

Ett år sedan, nionde februari 2012 plussade vi. 12 dagar efter beräknad mens (eller icke-mens..). Symptomen fanns där redan innan beräknad mensdag, dock ville jag inte ropa hej förrän jag faktiskt sett ett plus på riktigt. Hur mycket det än pikades om att jag visst var gravid vare sig jag ville fatta det eller inte. Ett år sedan alltså. Jösses.

Idag, nionde februari 2013, hörde jag min älskade son skratta ljudligt för första gången. Han är en glad bebis och ler mest hela dagarna känns det som, men inte förrän idag hörde jag det ljuvliga ljuvliga ljudet av min skrattande bebis. Maken hörde bebis skratta redan i onsdags när jag var i tvättstugan, men nu fick jag också äntligen höra det! Gulle gulle gulle. :)
 
 
 
Nu har det visserligen gått över till tionde februari, men när jag började skriva inlägget så var det fortfarande nionde... Basånivet! ;)

1 kommentarer

Fru Nattfrost

10 Feb 2013 22:32

Visst är det fantastiskt vad livet kan förändras på ett år? Man visste knappt vilken resa man påbörjade i och med det där efterlängtande underbara plusset.

Svar: Ja. Helt plötsligt har man sannerligen någon mer att ansvara för.. skrämmande och spännande!
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.