Dipp.

1kommentarer

Jaha, tydligen bestämde sig den här kroppen att dippa idag. Psykiskt alltså. Det var ju himla trist (duh..). Känner spontant att det är en himla tur att jag står på en "underhållsdos" antidepressiva, annars hade jag troligtvis varit på väg ner i en "riktig" depression nu istället för att dippa lite några dagar. Det är ingen nyhet att jag helt enkelt får återfall ner i depressioner när jag inte medicinerar, så även om jag äter låg dos så gör det stor skillnad på måendet. Dessutom är jag så van vid depressioner och ångest att jag numera vet hur jag ska handskas med dem. Jag får inte panik för att jag dippar några dagar, jag vet att det går över.

Min man frågade nyss varför jag är så tyst (och gudarna ska veta att "vara tyst" inte är min starka sida). Jag sa att jag inte har något att säga och innan dess sov bebis på mig i ett par timmar och då var jag tyst också. Plus att han ändå var i köket och diskade och lagade mat. Han sa att det märks att det är något fel och jag sa som det var. Han undrade då om han ska sova med bebis inatt (vilket han aldrig gör natten till vardag pga jobbet) och jag sa att det behövs inte. Det gör ingen skillnad. Han frågade för säkerhets skull några gånger till, men nej. Sova med bebis är inte ett problem, vi ligger ju och trynar länge på morgonen osv.

Nu borde bebis vara i säng dock, men eftersom han sov två timmar nu på kvällen så.. eh.. pigg nu. Han brukar ta en halvtimmes powernap men den blev visst flera timmar lång. Nåja. Sängen är redo och jag ska borsta tänderna så får vi helt enkelt lägga oss och .. tja.. han är hungrig så mat kan han ju få iallafall och sen lär det dröja innan han somnar ikväll misstänker jag. Jaja.

Så kan det gå.

Imorgon ska jag och bebis sova på annat håll. Han och jag ska vara hundvakt en bit utanför Uppsala. Maken lämnar oss där (stannar några timmar som sällis dock) och hämtar oss sen på tisdag för vidare färd norrut då jag har en tid hos frisören 15.00 på tisdag. Verkligen dags nu, var trots allt ett år sen sist..

1 kommentarer

Petra

11 Feb 2013 07:57

Din hårkvalité måste vara sällsynt bra! Om jag inte klippte mig på ett år skulle jag ha tovor stora som garnnystan i topparna. :-)

Svar: Jag brukar klippa mig en gång på våren och en gång på hösten. ;) Nu var det lite svintovarning på topparna. haha
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.