Saker man säger.

2kommentarer

"Du kan ringa mig när som helst på dygnet om du behöver mig, det vet du".
 
Låter det bekant? Vänner brukar säga så. Åtminstone har jag fått höra det åtskilliga gånger i mitt liv. Tyvärr tänker jag alltid inombords att det bara är något man säger.. utan att verkligen mena det till hundra procent. En av mina bästa vänner på högstadiet sa just de där orden. Jag trodde på dem, man vill ju gärna göra det. Vi kunde prata om allt, vi var bästisar.
 
En gång i mitt liv har jag ringt en vän efter midnatt av orsaken "behöver en vän att prata med". Ledsen och nere, minns ej varför men behövde prata av mig. Det var just till nämnda bästis jag ringde. Det var tydligt att det inte var okej. Hon lät mig hållas men det var uppenbart att jag borde låtit bli att ringa.
 
Har man som jag redan problem med att känna sig som en börda så.. tja.. låt oss säga att jag inte nyttjat "ringa en vän" sen dess på det sättet.
 
Säg inget du inte menar.

2 kommentarer

Andrea

22 Aug 2013 17:34

Kram! Fast mig kan man ringa alla tider på dygnet, faktiskt. Det är väl beprövat dessutom. Man är väl härdad ;) Så den livlinan kan dras i vid behov. Promise!

Svar: Gulle.. :)
(Eh, bättre sent än aldrig gällande svar på kommentarer här..)
H S

|| mannen som kan prata om hundar ||

01 Sep 2013 07:46

Allt för många säger tyvärr sånt utan att mena det! :/

Svar: Ja så är det ja. Säg inget du menar liksom..
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.