Tid.

1kommentarer

Egentligen finns det väl tid till att skriva något kort här lite oftare än vad jag gör.

Att jag inte tar mig tiden att göra det är ju beklagligt. Mest för min egen del som har en massa nonsens på lager som jag borde tömma mig på lite oftare. Har alltid haft och kommer alltid ha orddiarré. "Jamen blogga via mobilen då!". Nej. Av den enkla anledningen att mobilen är dryg att skriva saker på. Ack och ve, sitta här och klaga när man kan göra något åt saken egentligen. Äh, vi får se. Får väl försöka komma mig för att skriva lite oftare.. kanske.
Jag har ändå ingen stor läsarkrets (hej ni 2-3 som läser.. ;p) att underhålla. ;)

Vad händer?

Ja, just nu inget mer än att jag snart ska lägga mig. Det har varit min uppesittarkväll ikväll, den har jag inte använt så som jag önskat men så blir det ibland. Plötsligt är klockan kvart i tolv och jag tänker lägga mig så att jag inte är helt slut imorgon ifall bebis tänker köra en natt till med amningar med 2h mellanrum eller så. Vi kliver iofs inte upp tidigt, men jag somnar inte om lika snabbt som han gör det efter varje amning så att säga...
 
I övrigt så tog jag med mig maken och bebisen till ÖF en sväng idag. Jag var där själv med bebis i torsdags för första gången, mest för att han ska vänja sig vid andra bebisar och dess ljud (skratt, gråt, babbel osv). Han har tyckt att alla sådana ljud varit läskiga och främmande förut. Nu går det bra! Förutsatt att han inte är trött förstås, då blir han känsligare för ljud  men vem blir inte det liksom.. Vi var där under sångstunden som började strax efter att vi anlände och så en halvtimme efter det. En timme känns lagom att vara där såhär i början iallafall. Han verkar tycka att det är lite roligt med sångstunden och att titta på andra bebisar även om han inte "kommunicerar" med dem än. Har inte riktigt låtit honom vara nära dem på det sättet än utan mer spanat på håll. Nästa gång kanske han får sitta bredvid de andra i en sådan där lekpöl/myspöl/whatever så att han får komma närmare dem. Sitter iofs rätt nära andra bebisar under sångstunden, men då är det ju så mycket annat som är intressant... :)

På onsdag ska han på sexmånaderskontroll och få sprutor. Huvva. Har inga planer på att titta på den här gången heller när de ger sprutorna. Han får sitta i mitt knä men titta när de sticker honom tänker jag då inte göra. Är obekväm med nålar och sprutor, illa nog att se mig själv stickas och att se sitt lilla hjärta stickas? Neeeeej. Tack men nej tack. På fredag så blir han sex månader gammal. Alltså.. var tog tiden vägen?! SWOOOOOOOOSCH sa det och så blev han en stor bebis. Hm. Hänger inte riktigt med ibland känns det som. Njuter så mycket jag kan av bebistiden, friden innan han börjar krypa och gå... ;)

Nej.. nu får jag allt ta och borsta tänderna, rensa kattlådorna och lägga mig! OM vi är vakna före halv tio imorgon så ska vi nog ta oss iväg på bebisfika på andra sidan stan, var ett tag sedan nu. Vaknar vi inte för dagen förrän efter halv tio så struntar vi i det. Vi får se helt enkelt. Idag klev vi upp lite tidigare än vi brukar, men knappast tidigt. Också något jag passar på att njuta av medan jag fortfarande kan. Plötsligt en dag kommer han säkert börja vakna tidigt han också och då är det slut på morgondegandet i sängen!

1 kommentarer

Fru Nattfrost

12 May 2013 10:08

Det är värdelöst att skriva på mobilen tycker jag... med. Orkar knappt skriva långa sms på den längre. ;) Utan då bloggar jag hellre betydligt färre gånger, men får tid att sitta vid datorn. Och oj vad kul det är när man väl får tid att sätta sig ned och skriva... och läsa ikapp.. har inte läst bloggar på flera veckor!

Svar: Om jag kunde (läs: ville) så skulle jag skriva på mobilen men den är så sjukt dryg att skriva långt på så.. NÄ. Våga vägra.
Ser nu att jag svarar på kommentaren sisådär en vecka efter att den dök upp. Oops..
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.