En söndag i september.

0kommentarer

Så fint att larmet på telefonen precis tjöt, dags att gå ner till tvättstugan alltså. Precis när jag tänkt skriva ett inlägg, får helt enkelt hasa mig ner med maken och skriva vidare efteråt. Sjukt onödigt att ens skriva det jag skriver just nu, hade lika gärna kunnat vänta med allt istället. Men äsch, varsågod för info liksom. ;)
 
Sådär. Det tog längre tid än vad jag trodde, en full maskin med bebiskläder skulle hängas på tork i lägenheten också. Det tar av någon anledning längre tid att hänga femtiotretton bebisplagg på tvättställningen än vad det tar att hänga upp vuxenkläder. ;)
 
Skönt att ha det gjort, tvättandet av alla bebisplagg är nu klart! Två veckor sedan tog vi en del av kläderna plus filtar och sängkläder. Idag resten av kläderna. Såg nu när jag hängde upp dem att några större plagg följde med att misstag också (strl 62-68), men äsch - de ska tvättas förr eller senare de också så det gör egentligen inget. :)
 
Jag och mannen ska gå en sista sväng ner till tvättstugan, för att vika det som torktumlas just nu och sen är vi klara för idag! När vi kommit upp till lägenheten igen så är det klädombyte som gäller och vidare till stallet tillsammans. Hästar ska tas in (den biten sköter mannen åt mig tillsammans med den andra intagsmänniskan, man är alltid två vid intag av hästar) och min häst ska puffas med medicin igen. Nu är det bara fyra dagar kvar med puffning två gånger om dagen, sedan blir det en gång per dag i sju dagar. Hon har svarat rätt bra på behandlingen hittills, hoppas dock att det ska bli ännu bättre än vad det är nu! Såklart.
 
Idag har jag på mig en lååång kortärmad tröja/tunika, den kan också gå under rubriken "nattlinne". Den duger till vilket som. Det är hur som helst Disney-tema i form av stor bild på Musse och Mimmi Pigg som pussas och så några stora röda hjärtan ovanför. Den har jag fått av min mamma. Jätteskön. Hur som helst så stod vi och väntade på hissen upp efter en tvättstugerunda då en mamma hämtade en vagn i förrådet och en dotter runt 4 år sprang efter henne. Full fart tills hon såg min tröja, då tvärnitade hon med tindrande ögon och sa med stor beundran i rösten: "Vilken FIN tröja du har!". Jag log och sa tack. Sen sprang hon vidare till sin mamma för att berätta även för henne om vilken fin tröja jag hade på mig. Hihi
 
Inatt drömde jag förresten att slemproppen lossnade, det var liksom bara det. I drömmen tänkte jag "men shit, då närmar det sig på riktigt..". Eh.. ja. Dags att inse att det kan bli när som helst egentligen, även om bebis skulle räknas som prematur nu om h*n föddes. Dock är det inte SÅ nära tror jag. Vi får se helt enkelt. Fått för mig att jag nog inte kommer gå över tiden och om jag gör det så blir det inte mycket. Kan ha fel, det är ju en "aning" utanför min kontrollarea det där. ;)
 
Fem över halv fem. Ska lägga mig i tio minuter och sen traska ner till tvättstugan. T r ö t t.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.