Det tar sig kanske.

0kommentarer

Gnäll:
 
Vore det så himla jobbigt att låta mig sova ordentligt EN natt? För mycket begärt? Det vore nice att få en natt med lagom mycket ostörd sömn innan bebis anländer. Känner inte att min önskan är omöjlig men tydligen är den det. GE MIG OSTÖRD SÖMN FÖR HELVETE! Smått less på att vakna mitt i natten och ligga vaken uppemot en timme. "Förberedelse inför bebisen ankomst och vakentid på nätterna". OCH?! Just nu vill jag bara få sova ordentligt. En enda natt skulle räcka. Tack på förhand.
 
Slut på gnäll.
 
Sådärja. Sitter och dricker te, lyssnar på radio och känner hur bebis härjar i magen. Förmiddagsgymnastiken är nämligen igång. Kan också översättas till "tänja ut delar av livmodern och mammas mage så mycket det bara går med diverse kroppsdelar". Främst på höger sida då, där benen/fötterna är. Nåja, det är bra med träning så det får h*n gärna hålla på med. Som om jag skulle ha något att säga till om i det fallet...
 
Båda katterna sitter just nu uppepå skötbyrån och glor. Nyhetens behag antar jag, vi hämtade hem den två dagar sedan. Den och vagnen (!). Och en påse med bra-att-ha-grejer! Tänk vilka fina vänner jag trots allt har, även om jag träffar dem alldeles för sällan. Tack snälla för grejerna! :)
 
Igår trillade vi in i vecka 36. Känns galet att den här nio månader långa gravidresan snart är över och bebisresan tar vid. Någon som påbörjat bebisresan med sin sambo är vännen Madde, mamma i snart två hela dagar nu. Awesome! Spännande är det minst sagt, det här med bebis. :)

Är helt klart nyfiken på vad det är för en liten individ som växer inuti mig. Känslan just nu: Livlig bebis med starka åsikter om hur saker och ting ska vara. Tänker på när jag ligger i sängen till exempel, ligga som jag vill? Pfft.. Skulle inte tro det, det är bebis som styr det hela med en järnhand (?). Ligger jag "fel" så börjar det härjas tills jag fattar vinken och ändrar läge. Obekvämt för bebis kanske, h*n är iallafall inte sen med att tala om det så att säga. ;)

Nu är mitt te uppdrucket. Dagens planer är ungefär: Torka ur kylskåpet (passar på när det inte är så välfyllt), åka till hästen, tömma och fylla diskmaskinen, duscha och vila. Ungefär så. Lagom avancerat tror jag.
 
En bild, den dagen var jag i vecka 34+4.
 
Bebis, vill sova!,

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.