Wohoo!

2kommentarer

Inatt var den bästa natten hittills sen bebisleveransen för nio dagar sedan.Det sovs i intervaller om 2,5h och amning blev det vid tresnåret och sen efter blöjbyte och sådant så sov vi igen (han i sin egen säng, som varje natt) så nästa amning var någongång efter klockan sex. Därefter sov vi igen ett tag och sparkade igång dagen på allvar vid halv tio eller så. Heeelt okej natt som sagt, natten innan var vi vakna mellan tre och halv sex - lite skillnad dårå. ;)

Idag har vi varit till stallet och han sov sig igenom resan dit, vistelsen där och resan hem. Ska man vara petnoga så sover han fortfarande, han drar ju sin långsovning på dagen/eftermiddagen (fyra timmar eller sådär). Nu har han sovit 3,5h. Trodde han var på G att vakna en stund sedan, men det var falskt alarm. En viss liten herre lär vara bra hungrig när han vaknar. Jag å min sida har fått mjölka ur brösten lite för att de inte ska spänna och göra ont. Det är förövrigt trevligt att de slutat vara sådär stenhårda och svullna som i början av veckan då mjölken rann till, nu är de nästan som de "ska", förutom ömma bröstvårtor. Igår var första gången tårarna började rinna på mig när han sög tag i ena bröstet, fy helvete vad det gjorde ONT! Det gick över relativt snart efter, men den där första minuten.. då rann tårarna och jag andades i stil med andningen jag fick hålla mig till under förlossningen.. Blä. Det är som det är, skönt att bröstvårtorna fått vila lite nu iallafall. Han suger inte fel, tar han fel tag där i början så gör det förstås ännu ondare men då får vi börja om bara - sen går det bra!

Nu har vi påbörjat vår tvätteftermiddag. Vi brukar tvätta varannan söndag (oftast söndagar iallafall). Nu får jag dock säga "brukade", för efter idag funkar inte tvåveckorsintervaller, inte med ett spädbarn i hushållet. Mängden tvätt har förstås ökat markant senast veckan. Ska bli skönt att flytta snart, hoppas på bättre tillgång till tvättstugorna där. Här är det i stort sett så att det alltid är uppbokat åtminstone 1,5v framåt i tiden. Så när vi ska boka idag efter att ha tvättat klart så ska det MYCKET tur till för att det ska finnas en tid kanske redan nästa vecka.. Här är det en (ev finns en till dock, det vet jag inget om - men hur som helst max två totalt) tvättstuga som 3-5 sjuvåningshus (med två portar/trappuppgångar i varje, 35 lägenheter i varje hus - många barnfamiljer..) delar på. Det finns två rum i tvättstugan, tre tvättmaskiner i varje. Tre tvättpass totalt per dag. Det.. räcker inte riktigt till nej. På det nya stället finns fler tvättstugor, dessutom tror och hoppas jag att det kommer att gå att installera en toppmatad tvättmaskin i badrummet där. Håller tummarna för att det får plats! Då är det definitivt något vi ska skaffa. Vissa saker vill man inte vänta för länge på att få tvätta så att säga...
 
Nä om man skulle ta och kolla om den dära bebisen tänkt vakna. Låter lite som att det är på G.

2 kommentarer

Petra

22 Oct 2012 19:14

Åh vad skönt att sovandet funkar så bra! Härligt att han accepterar att sova i egen säng! :-) Minns fortfarande med viss fasa våra första månader med ett knytte som blåvägrade sova nån annanstans än ovanpå mig eller Riddaren.

Svar: Det var bara de första dagarna som han ville sova nära oss och sådär, nu tycker han att det är helt okej att sova i sin säng - om han får somna i vår famn först. :)
H S

Fröken Nattfrost

25 Oct 2012 10:58

Önskar vi också hade plats med en tvättmaskin! Även om vi nu har tvättstugan... vääldigt nära, och det finns hyffsat med tider så vore det väldigt praktiskt.

Svar: Vet inte om det kommer finnas plats, det vet jag om sex dagar. ;) Däremot så har det funnits tvättmaskin i två av lägenheterna jag varit på visning på och toaletterna är typ lika stora i alla de där lägenheterna, så det borde ju gå..
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.