Men ajje.

1kommentarer

De här spända gigantiska basketbollsbrösten gör ont, dock ska jag ändå vara glad över att mjölken runnit till ordentligt och bebis är mer än nöjd över det hela. Mätt i magen däckar han för det mesta någon timme efter varje amning. Tidigare på kvällen idag däckade han dock inte efter amningen och satt vaken och plirade i pappas knä. Slapparbebis helt enkelt, passade på att leverera en bajsblöja som om han aldrig gjort annat i sitt liv. Fast vänta lite nu.. det är ju typ så det är. Hittills i sitt liv har han mest ätit, sovit, gråtit, kissat, bajsat och kräkts några gånger. Det är fascinerande hur många blöjor som behöver bytas vissa dagar för att lilla herrn är så duktig på att leverera så att säga. Hellre det än magknip! :)

Men brösten alltså.. aj. Emellanåt känns det lite bättre, sen plötsligt blir det värre igen. Jag handmjölkar och har idag även pumpat ut lite mjölk ur ena bröstet för att prova pumpen. Skulle inte tömma helt men lite åtminstone, slutade efter 30 ml då jag ändå skulle amma relativt kort tid efteråt. Det går inte så bra att amma med stenhårda bröst, stackaren får inget bra grepp så det är bara att gilla läget och göra det som krävs för att brösten ska bli amningsvänliga. Massage, värme och ammande/handmjölkande = the shit typ.
 
Vi var på återbesök på sjukhuset idag och fick OK i rumpan på bebis. Bland annat gjordes ett hörseltest och det gick bra på ena örat, men det andra ville inte vara med och bli testat. De sa att det troligtvis är fosterfett kvar inne i örat, det krävs så lite för att det inte ska ge resultat på utrustningen. De skulle skicka remiss till audiologen, ska väl dit om ett par veckor eller sådår. I övrigt så har han sedan i fredags gått upp 50g i vikt. Barnläkaren och barnmorskan där var mycket nöjda över det, barnläkaren sa att man får vara glad om de ens kommer upp till sin födelsevikt såhär 4-5 dagar efteråt då vikten oftast dalar dagarna efter förlossningen. Bra bra bebis, fetta på sig är en bra grej när man är en bebis! ;) 

Igår var vi i stallet hela familjen, det gick bra. Var där i nästan två timmar, han var inte missnöjd och sov i min famn över en timme dessutom. Helt okej med hästar och stall tydligen. Bra det, med tanke på att jag har häst och knappast tänker sluta vara hästtjej!
 
Har precis kvällsfikat, så jag ska borsta tänderna och slänga mig i sängen och vila lite. Lär inte hinna somna innan han vaknar och vill äta, men liggläge kan jag inta ändå. Det behövs. Ligger fortfarande rejält på minus på sömnkontot men känner mig fortfarande inte så värst trött trots det. Tröttman attackerar efter elva på kvällen ungefär och mitt i natten när jag är uppe och ammar, men under dagen känner jag mig inte trött. Borde väl ändå försöka vila mer under dagarna för att täcka upp för nattens minustimmar så att säga.. Jaja, det reder sig det där!
 
Off I go.
 

1 kommentarer

Andrea

18 Oct 2012 19:01

Born to do it, som du själv sa. Duktiga gulleungen!
Men powernaps när han sover kommer bli ett måste för att du inte ska bli ett spöke, tro mig. Iallafall vila när bebis vilar liksom, så du inte smäller rakt in i en vägg när de där sömnreserverna helt tar slut.
Sniffa lite på Filip från mig, måste komma och hälsa på snart igen inser jag. Kram!

Svar: Vi får se när jag kan ställa om mig till att vila när tillfälle ges. Hittills har jag bara sovit dagtid vid två tillfällen, senast igår (2h). Är liksom inte.. trött. Förrän på kvällen. Då är det å andra sidan rejält. ;p
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.