Lägenhet.

1kommentarer

Imorgon är det dags att skriva på kontraktet för lägenheten (jo - vi fick den!). Hejdå 36,5 kvm - hej 67kvm! Flytten blir av i november någongång, lite sådär varteftersom och så flytt av allt stort en dag. Då finns det gott om tid för flyttstädning av denna lägenhet, det ser jag framemot minst av allt. ;)

Min kära make fick lite lätt panik nyss, men det lade sig rätt snabbt. Vad som fick honom att panika ett snäpp? Jag frågade om inte han håller med om att magen sjunkit lite jämfört med hur den varit tidigare dagar. Det höll han med om och frågade om det betyder att det är dags snart. Jag sa att SÅ snart är det nog inte nej, men att nersjunken mage förstås är ett steg åt rätt håll. ;)

Bebis får inte komma förrän jag skrivit på det där kontraktet imorgon. Sen är det fritt fram när som helst! Vi är redo. Nåja, så redo man kan bli när man blir föräldrar för första gången. Vilket är redo nog. ;)

Den gångna veckan har jag minsann haft finbesök av en nära vän hela två (!) gånger. Känner mig nästan överdrivet social, hör inte till vanligheterna att det kläms in två besök ens under en månad. I torsdags dök hon upp med varma nybakade bullar och ett paket mjölk. Är inte det riktig vänskap så vet jag inte vad som är det! :)
 
Blir troligtvis tidig sänggång idag, min kropp är inte i form idag. Haft huvudvärk sen jag vaknade och den har kommit och gått under dagen, alvedon rår sig inte på den. Misstänker att sömnrubbningarna från den gångna natten inte direkt är oskyldiga gällande detta. Magen har också varit lite i olag, då menar jag inte bebismagen utan.. vanliga magen. Lite bråkig sådär liksom. Nåja, det är en ny dag imorgon. Bättre form då kanske.

Igår bakade jag bullar och en äpplekaka. Packade även två flyttkartonger med grejer i sakta mak. I lördags packade jag också en, tre kartonger packade alltså och står i förrådet redo för flytt. Grejer vi ändå inte använder och som vi inte kommer behöva framöver. Böcker, spel, filmer och lite grejer från köket (saker som redan var packade i diverse kartonger) och så ett par mattor som är nytvättade men som vi inte använder just nu och gardiner som låg och skräpade i garderoben. Sådant helt enkelt. Tänkte att det är lika bra att påbörja packandet lite smått redan nu och ställa ner i förrådet, det är nog med flytten OCH liten nyfödd bebis sen så det räcker och blir över. En sak i taget.. :)

Nu - vila. Eller varför inte gå på toa igen, för det har jag ju inte sysselsatt mig med nog för idag...

1 kommentarer

Andrea

08 Oct 2012 20:34

Nedsjunken mage och extra tryck på blåsan, hihi, jamen dåså... komsikomsi bebis <3 Och det är väl klart att jag måste hälsa på min fina bullfru på dagen D liksom! Fortfarande lite besviken att bebis inte kom då ;) Verkligen skitglad för er skull med lägenheten!

Svar: Ökat tryck på blåsan är det inte riktigt, igår var det.. ehrm.... andra orsaker som fick mig att gå på toaletten ofta. Hint: Har inte med kiss att göra. ;)
Jag hade ju sagt till bebis att inte komma före den femte oktober och bebis lydde (jaja, vi säger så iallafall) och sen blev det ju så att bebis inte får komma förrän tidigast i eftermiddag och det lyder bebis också.. Än så länge. ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.