8 dagar.

1kommentarer

Nu har det gått åtta (!) dagar sedan sonen föddes. Tiden bara rinner iväg känns det som, igår gick dagen extremt fort av någon anledning. Troligtvis för att jag igår inte var uppe från "snortidigt" utan lämnade sängen för dagen efter tio. Visserligen sov jag inte fram till den tiden, men hur som helst - lämnade inte sängen förrän då.

Sonen sover och har snart sovit i fyra timmar, dagens långa sovstund pågår. Jag ska dock (om han inte vaknar själv) vara en taskig mamma och väcka honom lite smått snart för att han ska äta, han lär vara smått vrålhungrig nämligen men sover igenom det. Bra att han sover, men snubben behöver äta också. Sova kan han fortsätta med efteråt. Om han hinner mellan bajsblöjleveranserna alltså.. ;)

Igår var det tänkt att vi skulle bada honom för första gången. Det blev inte av, mest för att hela eftermiddagen gick åt till att amma och byta blöjor (x jättemånga..). Kvällen sov han och åt han. Blev aldrig läge för något bad. Idag ska han bada vare sig det blir läge eller ej, får bara se till att han är relativt nybajsad innan. ;)

Annars då? Det flyter på. Jag ställde mig på vågen idag. Senaste gången jag vägde mig var 11 dagar före förlossningen, då vägde jag 76,1 kg. Idag vägde jag 68,5 kg. Få se vad vikten landar på när kroppen tycker att den gått ner "färdigt" efter graviditeten och hela det där köret. Kroppen ser bra ut som den är, lite småkul med såhär lite mjukare mage som man av naturliga skäl har efter att gått i nio månader och töjt ut nämnda mage åt alla möjliga håll! Speciellt navelområdet är lustigt, hade ju en grop förut och så blir det som det blir när man är gravid (utputande navel) och nu är det en stor krater där. Få se hur den kommer se ut sen också när magen hittat den form den tänkt stanna i. :D
 
Nämen alltså.. väcka sonen nu, det här går inte. Har redan varit och tömt ut lite mjölk ur brösten för att de inte ska göra ont och för att han inte ska suga i sig en fors av mjölk det första han gör.

Förövrigt, såhär söt är sonen när han blir "blixtrad på" när han sover:

"
:


1 kommentarer

Fröken Nattfrost

25 Oct 2012 10:56

Jag är rätt säker på att du snabbt kommer återhämta dig kroppsligt och se lika fin ut som innan. Ja.. du är väl såklart FIN nu också.. men... du fattar... :)

Svar: Tycker kroppen är rätt återhämtad redan, förutom avslag och snusk då förstås.. och att magen är lite mjuk än, men det kvittar. :D
(däremot måste jag bli än flitigare med snippgympa, inte för att jag läcker eller så - men det känns som en viktig gympa!)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.