17 dagar.

0kommentarer

Den här bebisen vi har, han har hunnit bli 17 dagar gammal nu. Seriöst - 17 dagar? Tiden rusar iväg känns det som. Vilket är både bra och dåligt, förstås. Bra för att det innebär att flytten närmar sig, så pass att det är dags att hämta nycklarna på torsdag - dvs om tre dagar! Känns inte som om det är flytt på G, mest är det väl för att vi inte packat så mycket. Ehrm.. Fem packade lådor hittills, har idag inte riktigt haft möjlighet att packa mer än en låda. Mannen har jobbat och varit iväg på lite ärenden (inkl tagit hand om min häst) och bebis har varit mer eller mindre på mig hela dagen. En sådan dag helt enkelt. Natten ska vi inte ens tala om.. eller jo. Mellan midnatt och kvart över sju på morgonen spenderade jag fem minuter i sängen och det var inte tal om sömn då nej. Ingen superpowernap där inte. All övrig tid spenderades antingen i fåtöljen jag brukar amma i eller traskandes mellan rummen nynnandes på en och samma sång. I fåtöljen somnade både jag och sonen till och från, att lägga honom ifrån mig gick inte alls. Så kan det vara ibland, hoppas på bättre natt inatt förstås. Vi får väl se hur det blir. Just nu har han äntligen somnat en sväng i pappas famn, innan dess har han dels sovit på min mage ett par timmar och dels vrålat en kortare stund. Han ligger på minus på sömnkontot, precis som mamma sin (som ska lägga sig en stund snart).
 
Hur som helst, imorgon ska jag packa ett par kartonger till. På onsdag är det BVC som gäller för vägning och sådant där. På torsdag hämta nycklarna till lägenheten och åka dit för att spana in den, starta kyl-och frys och sådant där som är bra att göra innan inflytt. Stora flyttlasset går nog på söndag. Innan dess (på fredag och lördag) tar vi dit en del lådor och sådär så det inte blir så mycket på en gång. Lär ju ändå gå lite.. långsamt att packa upp allt när vi väl flyttat, så det är nog bra att sprida ut det litegrann så att säga. Flyttstäd av denna lägenhet blir det inte förrän de satt upp nya tapeter, vilket blir av inom ett par veckor (nästa vecka kanske?). Vi hinner åtminstone se de nya tapeterna på väggen innan vi lämnar den här lägenheten, nästa hyresgäst får njuta av dem å våra vägnar också helt enkelt... När vi beställde och betalade för att få det gjort så trodde vi liksom inte att vi skulle flytta redan i år. Nåja, nästa hyresgäst blir nog glad över att slippa de här sunkiga gula tapeterna med diverse borrhål och fettfläckar från tidigare hyresgäster.

Anyway...
 
Hur är livet som förälder?
Skumt, men rätt nice. Skumt eftersom det känns lite mysko att den där bebisen är här för att stanna. Ingen kommer att hämta honom eller så efter ett tag, utan han hör hemma här med oss. Det är vi som är mamma och pappa till honom. Galet, men nice som sagt. Sömnbrist,ömma bröstvårtor och skavsår i öronen pga skrik till trots. ;)

Nu tänker jag dricka lite vatten (för femtiotolfte gången idag) och lägga mig på sängen en stund.
 
I övrigt svettas jag som en tok, det är knappast varmt här men svettas ändå. Puh

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.