NU så.

0kommentarer

Nu kan jag passa på att skriva lite, mannen tog över bebis efter att jag ammat. Han sa att han kunde ta honom så att jag kunde "göra något". Dvs göra något som inte har med bebisen att göra, så nu nördar jag lite vid datorn. Hemmet är städat, tvätt tvättat och sådär så det är inget sådant som behöver göras. Jag skulle iofs kunna försöka mig på en tupplur, men känner jag mig själv så går det inte även om jag nog skulle behöva så nä - det får vara.

Vad har hänt sen sist? Alltså sist jag skrev något mer än "oj jag har inte tid att skriva"-inlägg alltså.
 
Vi har flyttat, nu (ehrm.. sen igår) är gamla lägenheten helt tömd på saker sånär som på lite städgrejer. Städningen är kvar, men det är inte bråttom med den om man säger så. Imorgon ska jag ringa företaget som ska sätta upp nya tapeter där, fråga om de glömt bort att de sa att de skulle dyka upp i november. November är snart slut liksom.. Har inte tänkt städa lägenheten förrän stöket med nya tapeter är klart.

Här i nya lägenheten kommer det sättas upp nya tapeter i vardagsrummet och i hallen. Golvet i vardagsrummet ska slipas, bänkskivorna i köket bytas ut och köket målas om. Det där är saker som ska åtgärdas 6-8v efter inflytt, får se när de dyker upp och påbörjar något av projekten. Vi har valt tapeter och sådär, så det är bara att invänta att de hör av sig (tre dagar innan) och dyker upp och stökar till det här. ;)

Bebisen då? Jotack, sist vi var till BVC så vägde han 3900g. På onsdag ska vi dit igen och då är det vägning igen, då lär han ha sprängt fyrakilosgränsen. Lillknubbisen, han har en schysst dubbelhaka och bullkinder. Gullbarn. :)

Han skulle dock MER än gärna få skärpa sig gällande sömnen på natten. Inte okej att vara vaken och kämpa emot sömnen och därför bli övertrött och därmed gå över till att vråla fram till två-tre på natten. Inatt somnade han 03.25. Inte kul för någon av oss (pappa fick mer sömn åtminstone som tur var).Det är femte natten som han nattsuddar till mellan halv ett och halv fyra. Får se hur det blir inatt. Han har i och för sig inte sovit lika mycket nu på eftermiddagen som föregående eftermiddagar, men äh - det blir som det blir. Han sover när han sover, så får vi (såklart) anpassa oss efter det. Han mår bra och har åtminstone inte så mycket magknip och sådant där. Skönt det iallafall! :)

Idag har vi haft besök av ett par vänner här, de hade med sig en present i form av kläder till bebisen. Kläderna är något att växa i, det var ett par rutiga byxor och en t-shirt med en tryckt slips på. Urgulligt. hehe

Idag lyckades vi fånga leende bebis på bild. Tidigare har han smålett lite och det har inte varit läge att fota, men idag var han så glad en längre stund att det gick att fånga det på bild. Smälter hjärtan! Svärmor och svägerskan har precis ringt min man och kvittrat om hur de smälte framför datorerna när de klickade fram bilderna från mailet han skickade idag. Man kan lugnt säga att de ser framemot att träffa gullebebisen, första barnbarnet och sådär. De kommer träffas i december när vi åker till Ungern för att fira jul. Vi lär bara få hålla i sonen när han ska äta och få ny blöja.. och nattetid. ;)

Hoppas det är vettigt väder imorgon, för då vill jag isåfall ta ut hästen på en tur i skogen. Vi har varit ute på två turer sen FL och det är svårt att veta vem som var lyckligast - jag eller hästen. Har verkligen saknat ridningen!

Nu ska jag göra något annat. Duscha kanske, sen är det dags att fixa middag. Lax och potatis blir det idag.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.