Glöm det.

1kommentarer

Glöm det jag skrev om att jag inte skulle jobba igen förrän onsdag efter fredagens jobb. Jag jobbade i fredags (10.15-18.15) och sen blev det jobb även lördag (9-18) pga sjukfrånvaro. Egentligen ska jag jobba på onsdag, men då en annan är sjuk nu och inte kommer kunna jobba imorgon (17-08) så byter vi pass så att jag jobbar imorgon och hon jobbar på onsdag istället. Brabra! Speciellt då svärföräldrarna anländer på onsdag, kan ju vara trevligt om jag också kan haka på till Arlanda för att hämta upp dem och sådär. :)

Igår trillade vi in på vecka 11 i graviditeten. Imorgon är det inskrivning 08.15! Börjar kännas som om det är på riktigt det här nu. Även om jag inte riktigt fattat det till hundra procent än, men det börjar nötas in i hjärnan på mig att det är sant. Det växer någon därinne som kommer förändra både mitt och sambons liv. Till att vara föräldrar för resten av våra liv. HILFE! Det är lite "GAAAH!" över det hela men samtidigt är det ett naturligt steg att ta trots allt. Vi får göra det bästa av det när h*n väl är här.. :)

Idag har vi haft tvätt-och städdag. Mest tvättdag. Glömde boka in ny tvättid, ska göra det imorgon så att det blir en vettig tid om inte alltför lång tid. Våga vägra gigantiska tvättberg! Mest för att det blir så överfullt i garderoben där tvättkorgen står, blir bara jobbigare att ta hand om helt enkelt.

Nä om jag skulle ta och räta ut mig lite på sängen några minuter. Är proppmätt efter middagen (som vi åt runt klockan sex) och nyss åt vi fruktsallad. Min mage är sjukt svullen. Det är den å andra sidan varje dag så snart jag stoppat i mig dagens första tugga med något ätbart, men ändå. Vissa dagar tycker jag att magen överdriver en smula. Nåja - ser det som träning inför kommande "konstanta stormagande". ;)

Oj. Lär smörja in både ansikte och händer med kräm, kände just att det var vääääldigt torr hud på de där kroppsdelarna. Bör åtgärdas. Nu!

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

12 Mar 2012 18:05

Hoppas inskrivningen var en trevlig upplevelse, att ni fick en bra BM och så. :)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.