Hoppsan.

0kommentarer

Man kanske skulle kunna säga att jag visst halkat efter en aning med uppdateringar här. Det har varit jobb, flängande än hit och dit, hästskötsel och lite socialt liv på ett hörn också. Nu väntar jag på att sambon ska komma hem så att vi kan åka en sväng till kyrkan och reka dels själva kyrkan men även lokalen vi ska vara i efter vigseln. Den ja, den är om 19 (!) dagar. Jag ska bli fru. Jösses.. 
 
Ligger lite på minus på sömnkontot och idag skulle jag vara i stallet 06.30, senast alltså. Hade fyra larm olika tider för att inte försova mig, så har jag det varje morgon för att vara säker på att komma upp. Sista larmet gick igång 06.15 - jag vaknade förstås och skulle kliva upp. Kroppen tyckte annorlunda och attacksomnade. Vaknade 06.34 med ett ryck och 06.38 gick jag ut genom dörren hemma, 06.40 satt jag i bilen. Sprang till bilen från porten. Inte ett smart drag egentligen, men min regnjacka låg i bilen och det spöregnade.
 
Har nämligen ont i mittfogen sen lördag förra veckan. Fortfarande tacksam över att det "bara" är den som gör ont och inte alla fogar, det kommer väl det också senare men nu är jag glad över att det inte är så (än). Pepparpeppar liksom. Det gör som mest ont om jag går mycket (nähääää, verkligen?!), lyfter något tungt, anstränger mig, klär på mig (lyfter ett ben i taget när jag ska ta på/av byxor eller skor) och så vidare. Idag har jag gått en del eftersom jag lett ut hästar till hagar under morgonen. Nu blir det dock inte så mycket ansträngande saker resten av dagen, även om jag har en hel drös med saker att göra. Ska som sagt till kyrkan med sambon en sväng, sen till floristen, sen hem och luncha, sen åka med bilen sex mil för att där dels dumpa bilen hos päronen och dels göra en provsminkning och provuppsättning av håret inför bröllopet. SEN kan jag vila, när jag kommer hem alltså. Kan dock dega lite hos päronen också, ska äta mat där sen och sedan åka tåg hem. Bilen får vara där några dagar då den ska besiktas där på torsdag. Får snylta på sambons bil nu under veckan, han åker ändå mest buss och till stallet tar jag mig inte utan bil!
 
Har en däckad katt i knät.. Gillar det här konceptet med att matte är ledig och dessutom hemma. ;)
 
Bebisen och magen då? Jotack, magen växer och frodas - vilket man får anta att bebisen också gör då. ;)
Den lever om och buffas, en stund sedan vet jag inte vad h*n höll på med. Kullerbyttor kanske? Magen guppade och rörde sig på flera ställen efter varandra och det sparkades än här och än där. Bra att det är fart i barnet, lite morgongympa mår man bra av. Hehe..
 
Nåja. Nu har jag iallafall uppdaterat lite, funderar på att inta liggläge den lilla stund som är kvar tills sambon kommer hem. Han vill säkert ändå äta en macka eller något när han kommer, eftersom han inte ätit frukost innan han drog iväg imorse. Det gör han aldrig, dricker bara en stooor kopp kaffe med mycket mjölk och socker i och så äter han något när han kommer hem istället. Han jobbar 8-10 nämligen.
 
Mot sängen!
 
 

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.