Svettdöden.

1kommentarer

Jag är helt och hållet ärlig om att jag inte gillar sommaren. Skäms inte för att jag har den åsikten, är rätt gnällig när det gäller sommaren. Pallar inte med insekterna, värmen, klibbigheten när luftfuktigheten är hög varma dagar, mängden svett jag producerar och en massa mer. Jag har nyss tagit dagens andra dusch. Sen tidigt imorse (då jag blev tvungen att kliva upp en sväng pga svettningar - dock ej pga värmen)  har jag använt tre (!) par trosor. Drar snart på mig dagens fjärde par. Svettigt värre helt enkelt. Hur det var i stallet ska vi inte ens tala om, klibb klibb. Dessutom har bromsen vaknat till liv och gör därmed myggen och knotten sällskap i frossandet på min häst. Hon uppskattar det VERKLIGEN inte. Enda positiva med sommaren när det gäller att ha häst är att det finns gräs för dem att smaska på - det är dem väl förunnat. I övrigt? Not so much. På dagen för varmt att rida, på kvällen för mycket mygg och knott. "Skyll dig själv som har häst, frivilligt". Jepp. Jag säger inte att jag vill vara utan häst, men jag uppskattar det mindre sommartid helt enkelt. De andra årstiderna är bättre, speciellt våren och hösten. Varken jag eller hon är speciellt nöjda under våra ridturer sommartid, då det är ett evigt viftande på svans och huvud för hästens del att få bort insekter som attackerar och själv dödar jag alla broms som landar på henne och viftar bort dem från mig. Rofyllt.. verkligen.
Nåja. Så är det. Jag gillar inte sommaren helt enkelt. Men men, den tar slut förr eller senare den också och en trevligare årstid tar tid. I år innebär hösten dessutom att jag och sambon blir föräldrar - stort plus! Om en vecka är vi gifta. Skulle tro att om en vecka den här tiden så är vi på stället vi ska spendera bröllopsnatten på. Det blir bra det. Packat schema fram till vigseln, sen är det lite lugnare efter det.
 
Inatt sov jag skitdåligt, vaknade en gång i timmen med början klockan ett. "Utan anledning" så att säga. Var inte för varm eller kall, katterna störde inte, sambon väckte mig inte med snarkningar eller sådär. Det bara var en sådan natt helt enkelt och jag håller tummarna för att kommande natt blir bättre sömnmässigt. Tackpåförhand.
 
Ett jäkla gnällinlägg var det här. Det bjuder jag på.
 
I övrigt så har bebis varit riktigt aktiv idag igen. Igår var det rekord i aktivitet i livmodern dock. Det stökas och bökas, sparkas och boxas. Magen guppar och ena minuten är det tvärsöver magen det händer saker (i båda ändar så att säga) och nästa är det uppifrån och ner. Full rulle helt enkelt. Mysigt, men känns knasigt ibland!
 
Min högra bröstvårta och vårtgård (!) ömmar och gör ont rätt ofta/mycket. Det är också från den som det då och då dyker upp en droppe bröstmjölk ifrån. Undrar om det hänger ihop.. Ska till BM på måndag och lär ställa eventuella frågor till henne då gällande saker och ting. Bland annat om det där, om foglossningen också för den delen.
 
Nu tänker jag ta en macka och därefter krypa i säng.
 
Är förövrigt ledig i tio dagar nu. Nästa jobbdag är 17:e juli. Skönt!

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

09 Jul 2012 09:56

Foglossningen så råder jag dig till att få tid hos sjukgymnast för ett bälte, eller om någon har ett bälte du kan få/få låna. Du har säkert fått råd i det.... bästa rådet är väl att du ska gå ungefär som om du har en tight pennkjol på dig, dvs små steg. Och inte snedbelasta något. Tänk dig för och ta hand om dig om du får ont i fogarna, helst mittfogen... helst om du nu tänkt försöka jobba in i det sista!

Svar: Jag ska inte jobba in i det sista, räknar kallt med att sluta jobba åtminstone en månad innan. Kommer inte att palla att jobba hela vägen fram. På inskrivningen fick jag en mapp med en massa bra info, bland annat ett A4-papper enbart om kroppen gällande motion, foglossning, hållning och så vidare. Nyttiga tips för hur man kan lindra/förebygga smärtor. Ska ringa sjukgymnasten imorgon - missade telefontiden idag nämligen.
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.