Jobbdag --> Vilodag.

1kommentarer

Och så kom då dagen då en jobbdag istället förvandlades till en vilodag.
Har hört rykten om att det är en fördel om man kan röra sig någorlunda obehindrat om man ska kunna utföra ett vettigt jobb på sin arbetsplats. Speciellt där jag jobbar, kan inte gärna säga åt brukaren att "sorry, du får klara dig själv idag - jag kan inte hjälpa dig". Funkar inte riktigt så. Ringt och pratat med sjukgymnasten också och det är vilavilavila som gäller och jag står på en återbudslista så att de kan ringa mig ifall det dyker upp återbud innan torsdag nästa vecka då jag har min inbokade tid.
 
Nu svider och ömmar min högra bröstvårta. Nuförtiden betyder det bara en sak: Mjölkdroppar incoming..
 
Imorse hade bebisen det lattjo i magen, jag blev tvungen att filma det för det såg så himla roligt ut.
När jag senare gick och vilade 1,5 så höll bebis igång precis på samma sätt hela den tiden. Det bökades och stökades och ena stunden var höger sida av magen hård och sen bök och stök och så var det andra sidan som var hård istället. Knasbebis. ;)
 
 
Läckra blåmärken på benet. Myggbett som jag kliade på (genom kläderna) och senare samma dag visade det sig att jag kliat till mig blåmärken. Eh.. Aldrig hänt förut. Okej att jag har väääldigt lätt för att få blåmärken, men klia sig så att man får det? Fint. ;)

Sen undrar jag förstås vad de extra fjunen som vuxit dit på magen gör för nytta.. Undvika att bebis ska frysa därinne? ;)
 
Ska ringa till min chef senare idag och höra mig för om papper som jag/vi ska skicka in till FK om gravidpenning som jag önskar mig senare (from någongång i september). De lär nämligen också skriva på en blankett och sådär. Alltid lika spännande att ha med FK att göra. Människan jag pratade med där sist på kundservicen när jag ringde var väldigt trevlig, hoppas kommande kontakter också blir det. Trevliga alltså.

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

25 Jul 2012 13:46

Jag är också rätt.... hårig på magen. Lagom kul för mig som har lite kroppshårsfobi gällande mig själv. Tips i all välmening är att få iväg pappren till FK så fort det går, de kan ha väldigt... väldigt långa handläggningstider - fast att jag är satt i sådan är väl också att jag skickade in mina precis nu under semestertiderna. Sedan hade jag en hel del läkarkrångel som försenade det också.. ja.. du kanske vet, om du läst bloggen.

Svar: Mest luden ovanför naveln, en fjunig raggarsträng fast åt.. eh.. fel håll (dvs uppåt). ;)
Ringde min chef igår och hon ringde mig idag då hon satt och fyllde i det papper som arbetsgivaren måste fylla i också och bifogas med min ansökan så jag väntar bara på att det pappret kommer, sen är jag redo att skicka in ansökan. Jag skulle vilja ha gravidpenning från andra veckan i september, så jag hoppas 6-7 veckor är tillräckligt med tid för folket på FK att besluta saker och ting på. ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.