Helgen.

1kommentarer

Söndag, än så länge är helgen inte över - klockan är trots allt bara tjugo i sex. Vi har roat oss med att tvätta under eftermiddagen, skönt att ha det gjort. Brukar tvätta varannan helg, ungefär så lång tid det tar att fylla tvättkorgen med tvätt. Då räknar jag inte med handdukar och sängkläder, för de åker ner i IKEA-kassen rakt från sina ordinarie platser - sällan via tvättkorgen. :)

Mycket intressant info, varsågod. ;)

Jag har också bakat en rabarberpaj av rabarber som vi fick (eh.. jag bad om dem när jag såg mängden rabarber där..) med oss hem igår efter att ha umgåtts med braiga vänner. Grillning, socialt umgänge, barnbus, jordgubbar och sådär - heeeeeeeeeeelt okej sätt att spendera lediga lördagstimmar på. :)
 
Tog mig ut på en ridtur idag, hästen verkade uppskatta det. Det blir inga långturer numera, av förklarliga skäl, men vi var iväg en halvtimme iallafall och lunkade i skogen. Gäller att passa på när det är relativt lite mygg och broms, dessutom uppehåll/sol och såklart - så länge jag kan rida innan jag måste lägga det på hyllan pga fysiska hinder kroppen. Det var en mysig tur, det var precis så lite insekter som jag trodde att det skulle vara och hästen kunde ägna sig åt att också njuta av turen istället för att vara frustrerad och irriterad på bitande flygfän. Det var en del svamp-och bärplockare i skogen, dem tittade totto lite extra på - spännande värre med liv och rörelse i skogen. ;)
 
Tisdag och onsdag/torsdag (kvällspass/nattpass då egentligen) denna vecka var jag hemma från jobbet pga foglossningen. Torsdag hoppade jag in och jobbade fem timmar på eftermiddagen och fredag jobbade jag som vanligt. Då var foglossningen bra mycket bättre än i början på veckan! Imorgon eller på tisdag bör mitt beställda bälte dyka upp. Det där som ska lindra det hela och hålla ihop saker och ting. På onsdag ska jag till BM och på torsdag ska jag till sjukgymnasten. Ikväll ska jag skriva klart min ansökan om gravidpenning, har fått arbetsgivarens del av ansökan hemskickad till mig några dagar sedan. Tanken är att jag ska jobba fram till tioende september, om kroppen samtycker till det. Håller tummarna för det!
 
Kanske lika bra att jag tar tag i det på en gång, när jag ändå kom att tänka på det nu.
 
Imorgon är det jobb igen. Jobbar som sagt (?) inte på måndagar i vanliga fall, efter imorgon är det bara en måndag till som jag jobbar och sedan är det som vanligt. Eller nåja, som vanligt är det inte eftersom det from måndag v33 är nytt schema på jobbet - som å andra sidan fortfarande innebär lediga måndagar, men ändå. :)

1 kommentarer

Livet just nu

02 Aug 2012 20:40

Men kära nån!!!
Här kommer jag inte intet ont anande och så har du GIFT dig och väntar BARN! :-D
Så ROLIGT! Jag är ju för bedrövlig på att läsa bloggar som lyckats missa detta :-S

Jättegrattis och lycka till! <3

Svar: Så kan det vara ibland. ;)
Äktenskapet är ju relativt nytt, bebisen.. lite äldre nyhet men aktuell ett tag tills (tills h*n kommer ut åtminstone. hihi). ;)

Tack!
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.