Dagen har kommit.

1kommentarer

Dagen har kommit då mannen fick hjälpa mig att ta på/av strumpor och stövlar i stallet, sedan även ta på mig mina vanliga skor och knyta dem. Värdigt.. Anledning? Foglossningshelvete som just idag inte är av denna värld. Snigelfart har varit min melodi idag och på jobbet mest halvliggande läge i soffan med utsträckta ben i viloläge. Var uppe och gjorde saker när brukaren behövde hjälp eller när jag själv tog tag i saker som skulle göras (som var fogvänliga), annars korsord och viloläge. Ibland är det verkligen tur att jag KAN vila på det sättet på jobbet. Dock är det ändå inte hållbart i längden (ända fram till slutet innan BF) att jobba. Få se hur det blir framöver, from vecka 33 kommer jag jobba andra tider än nu och det blir ofta flera dagars ledighet mellan jobbdagarna då jag kan vila upp mig. Detta kanske gör att jag kan jobba längre än jag tänkt. Vi får se helt enkelt.

Idag kom förövrigt paketet med babyskyddet till bilen. Wohoo! Plötsligt blev det än verkligare att det kommer en bebis i slutändan, hit till oss. Som VI ska vara föräldrar åt. Herregud! Det är långt kvar, men samtidigt verkligen inte långt kvar.
 
Jelp.

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

24 Jul 2012 11:16

Den där känslan tycker jag är återkommande lite då och då... helt sjukt. Jag kan inte riktigt fatta att vi ska bli föräldrar här, fast jag har en jättemage med en bebis som rör sig som tusan. Skulle tro att det blir verkligare när vi väl köper säng snart, och hämtar ut vagnen och sånt. Längtar!

Svar: Det slår en med jämna mellanrum att det ska komma en bebis som.. eh.. VI har ansvar för. Vi ska se till att h*n mår bra och får bästa tänkbara förutsättningar att klara sig. No pressure så att säga.. ehrm.. o_O
Redo är nog inget man är, det är något man blir. Misstänker jag. Hoppas jag.
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.