Plötsligt händer det.

0kommentarer

Plötsligt händer det - inatt vaknade jag bara en (!!) gång mellan 00.15 och 06.00! Minns inte ens när det hände sist, detta underbara mirakel. Behöver inte tala högt om att jag sen vaknade femtiotolv gånger efter det innan jag slutligen klev upp för dagen, fokus på det positiva nu!
 
Kort avbrott i skrivandet: Måste öppna spotify och se om jag vill lyssna på musik. Det är sällan jag har musik igång nuförtiden, byter listor och låtar mest hela tiden och känner inte "ja - det HÄR vill jag lyssna på nu!" alltför ofta. Då och då provar jag helt enkelt ändå att dra igång musik och se om jag gillar det eller inte. Ja jag vet, skum nisse är vad jag är emellanåt (*harkel*). Nu är det hur som helst musik igång och än så länge funkar det. ;)
(Eh.. okej.. jag zappade förbi sisådär 15 låtar i en lista och raderade en handfull låtar, men ändå)
 
Jag väntar på att teet jag drack till frukost och vattnet jag tog min medicin med ska ta sig ner till blåsan så att jag kan tömma den och dra till stallet innan jag kryper ur skinnet härhemma. Hoppfull om att hästens svullna ben inte ska vara svullet längre, hoppas också att hennes bromsbettssår ser bra ut trots att jag igår valde att inte ha plåster/förband på det som omväxling. Hoppas hoppas hoppas.
 
Katterna är mycket nöjda över att jag går och dräller hemma åtminstone. Speciellt en av dem. Hon har förövrigt slutat kliva ner/upp i mitt knä för att gosa - hon kliver rätt upp på magen och lägger sig uppepå den istället. Speciellt när jag sitter, för då kommer hon nära ansiktet och kan gnussa sitt mot mitt. Toknöjd katt. Praktiskt med en maghylla att ligga på tycker hon! ;)

Äh, nu måste jag röra på mig. Har ont i ryggen idag som bonus utöver foglossningen. Lätt huvudvärk som jag hoppas tänker stanna vid just "lätt" och inte avancera.

I övrigt: vecka 34 är här. Det innebär att bebis nog är här om sisådär 4 till 8 veckor. Jag vet inte varför jag känner att jag nog inte kommer att gå över tiden, men om jag gör det så blir det nog inte så mycket. Bara för att jag känner så, så kommer jag säkert gå över tiden två veckor. Nåja, vi får se helt enkelt. Bebis kommer när h*n är redo att komma helt enkelt - vi kan bara haka på och överleva resan dit/ut. ;)
 

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.