Kväller.

0kommentarer

Lägenheten är tittad på, av oss och femtiotolv andra. Vilket innebär att flera av dem som var där ligger efter mig i kön, men misstänker att 1-3 i kön också var där och rekade. Nåja, har inte så höga förhoppningar. Blir det så blir det helt enkelt. Vi har inte bråttom med att flytta, det blir av förr eller senare. Gissningsvis någongång under 2013. :)

Vi åkte till stallet också för att kolla hästens svullna ben och för att maken skulle hjälpa mig med att byta vatten i vattenhinkarna som hänger i hästens box. Medan han fixade det så gick jag ut i hagen för att checka läget och tänka sig - svullnaden har minskat rejält! Dock inte helt, men en god bit på väg. Wohoo! Hoppas hoppas det fortsätter så och att det kanske är helt borta till imorgon redan. Håll en tumme eller två.
 
Väntar på att potatisen ska koka upp så att jag kan slänga in fisk i ugnen, de tar lika lång tid på sig att bli klara på ett ungefär - därav väntan. Potatis, panerad fisk och hollandaisesås står på menyn här ikväll. Mums!

Undrar om ena katten lagt sig i en garderob.. Lilla tjockiskatten sitter nämligen och tittar mot garderoberna, bara sitter på mattan och tittar helt enkelt. Nähä, där kom andra katten utifrån balkongen så hon var inte i någon garderob. När hon kom in så hoppade tjockiskatten upp i fåtöljen för att vila. Ve och fasa om den andra skulle få för sig att göra just det när hon precis suttit och funderat på vila där (den står intill garderoberna..).
 
Apropå fåtöljen ja. Har spanat in en fåtölj på IKEA (dock inte vit) som jag tycker är jätteskön att sitta i och som jag tänkt ha för att kunna amma bekvämt i. Den kostar 595:- och jag tänkte att jag skulle köpa den i september. Igår dök en annons upp (privatperson) på FB i en grupp där som jag är med i. Just en sådan fåtölj i bra skick för 100 kronor! Självklart åkte vi och tittade på den, den såg ut som ny (1,5 år gammal) och helt enkelt toppen. Slog till och köpte den. Den är svart och den står nu här i lägenheten med en pläd i som katterna fritt kan håra ner istället för själva fåtöljen.. De deklarerade redan igårkväll att det där nu är deras fåtölj. ;)

Hur som helst så känns det skönt att ha sparat nästan 500:- "bara sådär". Tur att jag har flyt ibland åtminstone. :)

Men åååh! Kan maten rappa på att bli klar eller? 5-10 minuter till så... kanske ska gå och fixa såsen så länge.

Så får det bli.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.