Gnällgnällgnäll.

1kommentarer

Vi gör såhär, jag skriver allt gnäll i detta inlägg och så skriver jag allt annat jag tänkt skriva i ett helt eget inlägg så det inte blir så jäkla negativt överallt. Alltså kan man hoppa över att läsa detta egentligen och invänta nästa inlägg. ;)
 
Saker jag gnäller över både öppet och inombords just nu:
 
  • Kramperna jag får i benen på nätterna. Framförallt högerbenet är extra utsatt för det. Detta leder till att jag går omkring med en hemsk träningsvärk om dagarna, som om det inte räcker med smärta nattetid. Får inte "bara" kramp i vaderna utan på andra ställen i benet också, typ till höger om skenbenet eller så. Skumt och går inte att stretcha bort sådär mitt i natten när det kommer. Massera och kliva upp och gå är det enda som lindrar den smärtan. Myspys det där. 
  • Sömnrubbningar deluxe. Om jag inte vaknar av kramper så vaknar jag "sådär ändå" om nätterna och ligger ibland vaken länge länge innan jag lyckas somna om. Ibland vaknar jag av att det gör ont i fogarna när jag ska vända på mig, ibland är det katterna som väcker mig (inatt spydde en av dem vid fyra och den andra vid sexsnåret - det första tog mannen hand om, andra tog jag hand om eftersom jag var ensam hemma..), denna vecka ringer dessutom mannens väckarklocka 05.08 så det vaknar jag förstås också av. Det har varit sådana här nätter i flera veckor nu. Jag vet, det är "fullt normaaaaaaaaaalt" när man är gravid. Det hindrar dock inte mig från att gnälla över det då det gör mig så sliten dagtid och jag får huvudvärk. Önskar mig en natts ostörd sömn eller åtminstone en natt med ett uppvaknande "bara" eller så. Vore nice. Tackpåförhand.
  • Foglossning. Jag är dock heltidssjukskriven nu, så det bör hålla sig i schack bättre framöver. Hoppas jag.
 
Ja, det är väl de där sakerna som är de största gnällmomenten inom mig för tillfället. Räcker å andra sidan gott och väl tycker jag. Men nu är det inte långt kvar - sen kommer det finaste "priset" ever för att man haft en skruttig kropp i x antal månader. Komsi komsi bebis när du är redo!
sömnrubbningar, vadkramper,

1 kommentarer

Petra

14 Aug 2012 21:48

Ja jisses! Jag hade nästan glömt alla dessa krampattacker och sömnlösa nätter tills du påminde mig nu! Det är i sanning ingen dans på rosor att vara gravid. Tur du bara har "upploppet" kvar nu!

Svar: Två månader to go. Inatt var jag inte helt krampfri, men fick "bara" kramp två gånger - kändes ändå okej efter att ha haft två krampfria nätter. Rena lyxen! ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.