Aktivitetsnivå låg.

0kommentarer

Kan inte direkt påstå att det är några intensiva aktiviteter som pågår där jag är involverad. Igår var jag visserligen iväg på första föräldraträffen (inte så hög aktivitetsnivå, speciellt inte när man sovit dåligt på natten..), senare körde jag till Bro för att hämta bröllopsfotografierna från fotografen. Där träffade jag även på två bebisar, sex månader gamla tvillingar. Sötnosar! Men min kropp var inte glad över utflyten, trots att jag "bara" körde 40 min per håll så att säga. Foglossning alltså. Så. Jäkla. Roligt. Not. Men i slutet av denna graviditet kommer högsta vinsten i form av ett hjärtegull (läs: bebis), så det är bara att bita ihop och kämpa. Vilar så mycket jag kan.
 
Hästens sår på nosryggen varade och blödde en hel del igår, äckligt värre men det är bra att det kommer ut - förstås. Tycker bara så synd om henne somfår något sådant där sår pga bromsen (förra året också..), ett sår som vägrar läka snabbt. :(
 
Dagens aktiviteter:
Tömt diskmaskinen - check!
Rengjort avloppet i duschen - check!
Senare ska jag åka och pyssla om hästen och hennes sår, såklart.
Övrig tid: Vila.
 
Igår gick vi förövrigt in i vecka 31. Alltså va? Börjar inse att det närmar sig, det är inte så långt kvar egentligen. Även om jag ibland tänker "jaja, oktober är flera månader bort". Jo just det, det är visserligen två månader kvar men det skulle lika gärna kunna vara kortare tid. Saker som står redo i hemmet för bebisens ankomst: Inget. Saker har vi, men allt finns inte här hos oss än. Måste ta oss till föräldrarna för att hämta spjälsäng och bygga ihop den tex. Åka till fina vänner för att hämta barnvagn och skötbyrå ska vi också göra. Men innan vi gör det så lär vi slänga ut soffan och ta ner ett bord i förrådet. För att ta bordet ner till förrådet så behöver vi rensa i nämnda förråd (slänga ett skrivbord som står där tex). Ska se om jag kan lura hit päronen i helgen, då kan de dels ta med spjälsängen (är ju ändå nermonterad) och dels hjälpa till att få ut det där jäkla bordet. Det går inte att lyfta själv (läs: mannen alltså, jag ska vara arbetsledare.. hehe) då det är otympligt och tyngre än man kan tro!
 
Såatteh.. Vi får nog börja göra upp en plan för saker och ting helt enkelt. Snart... ska bara....
 
Äsch, mitt skrivbord har en stor hög med papper och tidningar som jag borde ta och rensa lite i. Sen kanske.
 
Nu - vila.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.