Nämen?

0kommentarer

Jorå. Det är ingen synvilla - jag skriver ett inlägg igen (!). Inne i en period då jag åtminstone får ur mig fler inlägg än ett varannan månad eller så. Hurra för mig och sådär.
 
Grabbarna ligger och sover, åtminstone gör den minsta av dem det då det är tyst i sovrummet. Han lär ha somnat relativt snabbt ikväll (maken som nattar fredagar) då han hoppade över sin eftermiddagsvila. Sov 1h 20 min under dagen och efter 14.20 har han inte sovit något. Nåja, blir så ibland. Han ville helt enkelt inte och då är det inte så mycket att göra åt det. Blev iallafall inte övertrött utan har varit på samma goda humör som alltid.. :)
 
I helgen blir det mycket tid för maken och sonen att umgås. Inte för att de inte umgås mycket andra dagar, men i helgen blir det extra mycket. Imorgon ska jag iväg och umgås med en vän under eftermiddagen och på söndag jobbar jag 9-18. Stallvistelse båda dagarna också förstås, som varje dag.
 
Idag var det tänkt att det skulle städas härhemma. Det blev det inget av förutom att maken tog sig an disken. Disken är hans ansvar för det mesta, matlagning och tvättning mitt. Han hänger tvätt alternativt viker tvätt om jag ber om det, men i övrigt tar jag hand om det och det är okej. Hellre det än att diska. Diska är verkligen tråkigt! Jag diskar ibland, men kan sannerligen inte påstå att det hör till vanligheterna..
 
Apropå vanligheter så hade jag en hemsk mardröm inatt. Det dyker upp sådana då och då, inatt var den extra hemsk. Jag har tandvårdsrädsla (äter lugnande inför tandläkarbesök och behandlingar där..) och det gör att en av mina största rädslor är att något riktigt illa ska hända med mina tänder så att jag måste spendera mycket tid hos tandläkaren och genomgå alla möjliga hemska behandlingar. Jag mår fysiskt illa av att tänka på att tappa tänder eller slå i tänderna osv.. Inatt drömde jag att jag hade haft räls (vilket jag har, i 8 mån när jag var 12-13) och efteråt hade en sorts tråd på insidan av framtränderna i underkäken. Även det är något jag faktiskt haft, just efter att ha haft tandställning. Hur som helst så drömde jag att jag hemma hos mina föräldrar skulle göra något och skämtsamt sa "eller så gör jag såhär!" och så petade jag på den där tråden.. och TJONG sa det så lossnade den och flög ut genom munnen. Jag blev chockad med tanke på hur hårt den sitter och det går INTE att peta bort den bara sådär.. Det var inte det som var det hemska utan att sisådär fem tänder blev lösa pga det där. Alltså vi snackar lösa som i att de böjdes framåt och gick att vicka på hur mycket som helst. Jag började dregla och kunde knappt prata och några tänder mer eller mindre hängde på plats i en skör tråd (eew) av något på sina ställen.. Så fruktansvärt vidrigt och jag fick en akuttid hos tandläkare men skulle läggas in över natten så skulle de operera (??) nästa dag. Usch usch usch usch usch usch usch usch!

Blä. Om en månad ungefär har jag tid hos tandhygienisten. De vet om min rädsla och jag hoppas hon jag ska till är trevlig. Aldrig träffat människan innan, men det kvittar. Den enda tandläkaren jag någonsin gillat och känt mig 100% bekväm/trygg med har gått i pension. Glad dock att det var han som tagit ut alla mina fyra visdomständer. Mycket bra tandläkare var han! Bra på att torka tårar mellan varven och sådär på en skakig patient (läs: mig) proppad med lugnande varje gång jag var där för en behandling..

I början av september har jag bokat in en tid hos min BM för att ta cellprov och för att få recept på p-piller igen. Hon har skickat in ett e-recept på p-piller för tre månader så jag har att hämta ut redan nu om jag vill. Det vill jag inte. Kruxet är nämligen att jag måste få min mens först innan jag kan börja äta dem.. min mens har inte gjort entré än efter graviditet och förlossning. Senaste mensen dök upp nyårsafton 2011. När den var slut så kom den inte igen då jag blev gravid efter det och än så länge har jag haft noll känningar på att eventuell mens tänker dyka upp. Jaja, skönt att slippa ett tag till... Kanske dyker den upp snart ändå dock i och med att jag slutat amma nu. Vi får se helt enkelt. Hoppas att p-piller ska funka lika bra som de alltid gjort. Noll biverkningar under alla år jag ätit dem, vore nice om det blir så framöver också! Tackpåförhand.

Dags att slösurfa vidare.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.