Juli är här. Hej på dig!

0kommentarer

Maken söver den trötta bebisen, jag tänkte passa på att svamla lite här. Borde ta tag i andra saker, men det får vänta tills alla i hushållet är vakna så att det är fritt fram att väsnas hur mycket man vill. I och för sig är "bebis sover" en dålig ursäkt för att inte städa skrivbordet, som ju står i andra änden av lägenheten från sovrummet sett och det låter knappast mycket att rensa upp här. Men jag kör stenhårt på "bebis sover"-argumentet just nu ändå. ;)

Nu är hästens box skrubbad och fin, dessutom högtryckstvättades hela stallet igår så det luktar fräscht därinne och är sådär fint som det bara är precis efter den årliga städningen. När boxarna oljats och vissa väggar kalkats så är det än finare. Tills hästarna flyttar in i sina boxar igen och börjar skita ner igen dvs. ;)

I år har min häst varit mer okej med att vara ute på dygn än tidigare år, till stor del pga vädret skulle jag tro och att de går i en annan hage än den där insektsmängden brukar vara rätt.. stor. Hur som helst så får hon komma in på nätterna snart igen och kan vila ordentligt, som hon vill. På onsdag fyller hon 22 år. Tant Z. Världens bästa häst. :)
 
Inatt hade jag obehagliga knäppa drömmar. Bland annat gick jag till tandläkaren (vilket är en fobi jag har..) och han var dessutom en snuskgubbe. Jag hade tagit lugnande tabletter som knockade mig mer än vanligt och han passade då på att tafsa på mig mellan borrningarna i överkäken. Wtf? Sen drömde jag att jag var på en skola och kunde inte hitta mitt skåp. En oändlig korridor med skåp och jag kunde inte hitta mitt, där viktiga saker fanns. Blä.

Nä om man skulle ta och planka lite.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.