En torsdag i juli.

0kommentarer

Igår fyllde min häst 22 år. Det firades med mumsig mat och extra godis för tant Z. Det gillades! :)

Idag har det inte varit speciellt mycket aktiviteter här. Maken jobbar till tre-halv fyra, jag och Lillknubben har roat oss på hemmaplan. Just nu rullar han runt och utforskar vardagsrummet. Nyss var han vid tv-möbeln och pillade på en jätteintressant kartong som finns där mellan skivorna. Nu håller han på att plocka isär sin pusselmatta, han gör det x antal gånger per dag. :)

Han ska snart få mellis. Själv åt jag en försenad lunch en liten stund sedan medan han härjade på golvet. Han roar sig själv bra och är rätt nöjd med att lalla runt på golvet (rullandes för det mesta, krypa är inget för honom!) och greja med saker. Eller sitta mitt på mattan och babbla järnet medan han "läser" en bok eller så. Vi är medvetna om att vi är lyckligt lottade som har en bebis som är nöjd med att/kan leka själv, men som även gillar att leka med oss förstås. Det underlättar saker och ting en hel del, som när man vill hänga tvätt eller äta "ifred" eller så. Förr eller senare kommer han nog bli mer krävande skulle jag tro, men hittills har han inte varit det. Vi låter honom utforska en hel del själva men också en hel del med oss - såklart!

Haha.. Nyss kände jag en liten bebishand som killade mig på hälen. Han har rullat hit från pusselmattan och hade siktet inställt på mina fötter. Nu har han dock rullat vidare till sin gåstol som han nu drar fram och tillbaka med ena handen.. varvat med att dra i gardinerna. ;)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.