Om mig.

1kommentarer

60 saker om mig

Bara för att jag ska få tummen ur och blogga lite så snor jag en lista av drottningsylten. Som snott den av någon annan.. som troligtvis snott den av någon.. osv osv.

1. Hur gammal är du?
28, några månader till.
2. Hur gammal känner du dig?
Det varierar. Just nu .. lagom.
3. Vad har du gjort i dag?
Ammat, bytt blöjor, ätit frukost, ätit lunch, städat i gamla lägenheten, lämnat in nycklarna för nämnda lägenhet, varit i stallet, roat bebis, ätit middag, gosat med katter.. eh.. det var väl allt. Ska duscha och sen är det så gott som dags att natta mig och sonen.
4. Vilken film såg du senast?
Hm.. Vilken kan det ha varit tro. Vet faktiskt inte.

5. Vem ringde du senast?
Min man tror jag. Eller mamma.
6. Är du besatt av någonting?
Besatt och besatt.. nja.. eller äh, är jag säkert.
7. Är du rädd för blod?
Nej.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Vardagsrum med tv, soffa, bokhylla, två skrivbord med datorer och diverse andra saker på.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Nej.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej. Det kom jag fram till alldeles själv.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Ingen aning. Inget jag tänkt på.
12. När vaknade du i dag?
Klev upp för dagen vid 10.
13. Vilken är din favorithögtid?
Har ingen favorit.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I min dusch.. Men snart så.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Kan inte påstå att jag längtar tillbaka till det där enstjärniga hotellet utanför Krakow i Polen. Där vi sov några nätter under en klassresa i gymnasiet...
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Med dem jag älskar.
17. Vad lyssnar du på just nu?
Min mans röst och svärmors röst. De pratar över skype.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej, bara haft en spricka i armen pga urlöjligt fall av en häst. Gled av. I skritt.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Mjölk, bröd.. eh.. äh, orkar inte tänka efter.
20. Vem är din favoritkändis?
Vet inte.
21. Vad är du på för humör just nu?
Mest less.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa.
23. Snarkar du?
Ibland.
24. Vilka yrken har du provat på?
Cafébiträde, personlig assistent, korrekturläsare, deklarationssorterare..
25. Hur går du helst klädd?
Ute: Jeans. Hemma: Mjukisbrallor och stor t-shirt.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Vädur.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Hallonmumrikar kanske.. eller sura körsbär.. eller blåa bumlingar.. eller...
28. Vad sa du senast?
"Puss puss".
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Bäst betyg fick jag väl i bland annat geografi. Dock ej favoritämnet.. gillade psykologi A+B.
30. Vad har du på dig just nu?
Strumpor, underkläder, mjukisbrallor, nerfläckad t-shirt.
31. Vilken är din favoritaffär?
Vet inte..
32. Vad har du för storlek i kläder?
Medium för det mesta. Vad det nu innebär.
33. Vad har du i dina fickor?
Ett par tops.
34. Vad köpte du senast?
Näsdroppar.
35. Hur många gånger har du flyttat?
Fem gånger.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Eh..
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nattuggla, men det går inte riktigt ihop med det här med bebisliv.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Vet inte.
39. Har du blivit sydd någon gång?
Nej.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja.
41. Vad åt du till frukost?
Yoghurt med müsli.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Tog studenten, blev sambo (Flyttade hemifrån), började plugga på universitetet. Typ så.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Mina föräldrar.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På sängbordet för det mesta.
46. Vad var det sista du åt?
Lasagne.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Vet ej.
48. Är du blyg?
Beror på.. ibland.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Går så sällan att det nog var Josh Groban ett par år sedan..
50. Vad heter du i andranamn?
Marianne.
51. Har du varit med om en bilolycka?
Räknas att köra ner i diket? För i sådana fall ja. Annars nej.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Säkert.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Rida på min häst!
54. Har du några husdjur?
Två katter, dammelefanter och sådär.
55. Vill du gifta dig?
Nej. Mest för att jag redan är gift.
56. Var växte dina föräldrar upp?
I Finland.
57. Har du någon gång ringt polisen?
Ett par gånger.
58. Har du svenskt ursprung?
Nej.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Ja
60. Vilka är dina största svagheter?
Är nog osäker, vilket yttrar sig på diverse olika sätt..

1 kommentarer

Fru Nattfrost

30 Jan 2013 23:19

Höhöh...korrekturläsare borde väl vara ett perfekt jobb för dig. ;)

Svar: På lagom amatörnivå så.. ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.