Ibland undrar jag.

1kommentarer

Ibland undrar jag vem jag skriver för i min blogg. Min egen skull, ja - för all del, men.. jag skulle ju lika gärna kunna skriva i en "vanlig" dagbok. Så som jag gjort i många år förut, men det minns jag inte när jag gjorde sist.. jag vet bara att det var när jag jobbade kvar på mitt gamla jobb. Skulle tippa på att det var någongång under 2011.. Hur som helst, det är mycket lättare att skriva på datorn än att faktiskt ta sig tid att sätta sig med papper och penna. Dock.. tar jag mig inte tid att skriva på datorn heller, så som jag skulle vilja och så som jag ibland känner att jag behöver. Dessutom går det inte att skriva allt som i a l l t. Hur mycket lösenord och alias man än gömmer sig bakom.. Å andra sidan känner jag inte att jag kan skriva ner allt som i allt i pappersform heller.. Håhåjaja. Alla dessa problem.. Eller inte.

Jag skriver för att jag vill kunna gå tillbaka och läsa i framtiden, minnet är ibland inte som det ska och då är det smidigt att kunna bläddra bakåt i bloggen och läsa när saker hänt och sådär.

2001 försökte min dåvarande pojkvän få mig att börja blogga, på en egen hemsida eller på hans eller vad det nu var. Jag sa att jag var fullständigt nöjd med att bara skriva i min vanliga dagbok (pappersform) och på Lunarstorm (!) där jag skrev låååånga nonsensdagböcker så gott som dagligen. Jag tyckte det lät fånigt att "blogga" utöver det dessutom. Inte behövde jag någon mer plats att ordbajsa på..

.. skriver jag i min blogg 12 år senare. :)

Det här är också ordbajsande. I allra högsta grad.

För mig. För dig. För.. alla.

Nog nu.

1 kommentarer

Fru Nattfrost

06 Aug 2013 20:07

Ja jösses, kom ihåg dina milslånga inlägg på Lunarstorm! Jag älskade dem.

Svar: En av mina vänner brukade skriva ut dem och läsa i sängen när hon skulle sova, ifall hon inte hade annat att läsa:. :)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.