39.

1kommentarer

Sådärja - vecka 39 (38+0) är här. Bebis på G? Not so much. Men så har jag ju också pratat med (nåja, till - inte fått svar..) bebisen om att det inte är okej att komma före fredag denna vecka i och med den medicinska behandlingen av min häst. Bebis har hittills lyssnat på det och stannat därinne. Duktig bebis! ;)
 
Imorgon är det kanelbullens dag. Tidigare har jag sagt att det är en bra dag att få en bebis på, men det ändrades som sagt en aning när min häst skulle behandlas med medicin i tre veckor med sista puffomgången imorgon. Imorgon är det annars en mycket viktig dag - det är en dag för en mycket speciell vigsel! Jag och min bullvän ska  gifta oss, på distans eftersom vi inte kommer att träffas men ändå - vi ska bli varandras bullfruar minsann. Det har varit planerat läääänge nu (missade kanelbullens dag förra året!). Planeringen av dagen har hamnat i skymundan i och med bebis och lite annat, men nåja - ska äta en kanelbulle dagen och äktenskapet till ära. Okej, officiellt är det ett fullständigt ogiltigt äktenskap men inofficiellt är det allvar. Vi har båda fått ok från våra makar att genomföra detta bulläktenskap. Can't wait. ;)
 
Känner mig som en mycket mogen 28-åring. Joråsåatteh....
 
Idag har jag varit ner på stan en sväng, ärendet där tog mindre än 10 minuter att genomföra. Skulle lämna in arbetsintyg (?) till en hyresvärd som eventuellt blir vår nya hyresvärd from 1:a november. De behöver "bara" se att vi har nog med inkomster och i övrigt bör det väl inte finnas några hinder tycker jag. Jag har inga betalningsanmärkningar, inga klagomål hos nuvarande hyresvärd, nog med inkomster tycker jag allt att vi har och så vidare. Hoppas med andra ord att kvinnan jag pratade med igår ringer upp imorgon och säger "kom och skriv kontrakt!". Om det blir så, så kommer dessa 36,5kvm (etta) bytas ut mot 60+ kvm (tvåa). Mer plats för den växande familjen helt enkelt. Vore inte helt galet fel det inte, även om det här går alldeles utmärkt också. Två vuxna och två katter har kommit överens mycket väl här i flera år nu. Lyx med mer än ett rum, har inte bott i en flerrumslägenhet sen juni 2005 då jag flyttade ifrån min dåvarande sambo/pojkvän. Det har varit 19kvm studentlägenhet med pentry 2005-2006, 2006-2008 bodde jag i ett 19kvm litet stort studentrum i korridor där jag delade kök med 11 andra och sedan sommaren 2008 har jag bott i denna etta. Dags att byta upp sig igen.. :)

Efter duschen idag fick jag för mig att klippa tånaglarna. Det är lite av en utmaning med den här badbollsmagen framtill som är lite ivägen så att säga. Dock lyckades jag mer än väl tycker jag, alla tio naglar blev klippta! Passade på att ta mig en titt på hur nagellacket som jag smetade på ett par veckor sedan såg ut och det var inte så illa som jag trodde det skulle vara. Om jag känner för att utmana mig själv imorgon igen så kanske jag byter färg på dem. Det innebär iofs att jag dels måste tvätta bort det gamla först (suckpuststön) och sedan dessutom smeta på ny omgång nagellack. Hm. Kanske sparar det sistnämnda till fredag. En utmaning per dag! Hehe..
 
Nu får det allt bli sängläge. Sovmorgon imorgon! Om de inte ringer tidigt och ger slutgiltigt besked om lägenheten  dvs, men det tror jag inte. De öppnar nio så innan dess är det ingen som ringer därifrån så det är lugnt. Hinner sova tillräckligt innan om det inte blir som idag att jag ligger vaken 06.38-08.00 och sen sover upphackad ett par timmar till efter det... Plus vakentid på natten då jag vaknar sådär lite random för skojs (?!) skull.

1 kommentarer

Bullfrun

04 Oct 2012 15:27

Tsss, vadå inte träffas ;) Klart jag kommer på en sån viktig dag <3

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.