Gårdagen

1kommentarer

Skulle kunna säga att det var en effektiv dag igår, delar av den åtminstone. Synd att jag bara fick ihop fem timmar med sömn på natten och att det var tidig uppstigning för min del pga stallet (skulle vara där halv sju), men det är sådant man får ta ibland. Tog igen det inatt/idag istället och känner mig okej gällande sömnmängden nu.
 
Först var det som sagt stallet. Ge hästarna frulle och därefter ta ut dem i hagen. För dagen så var min häst inte med på noterna utan segade sig ut och sprang än hit och dit när jag skulle fösa henne mot hagen (hon fick gå lös). Tantskrälle! Bus i blick så det var svårt att bli arg på henne, men min kropp blev trött och jag var tacksam när hon till slut gjorde som hon skulle och joinade sin hagkompis i hagen istället för att flänga i "gången" utanför. Mockning och allt det där efter det och sedan hem.
 
Frukost för mig, slappande och sådant fram till efter 12 då jag och sambon lämnade hemmet för att påbörja eftermiddagens ärendemaraton. Började med att äta lite lunch på ett ställe i närheten, sedan vidare till BM där vi var nästan en timme. Vi fick bland annat höra bebisens hjärtljud för första gången. Härligt! Har tidigare "bara" sett det slå (på rutinultraljuset) så det var roligt att få höra det ticka på som bara den också. Med en och annan spark på "utrustningen" så det blev oljud i apparaten. ;)
 
Hjärtljudet låg på mellan 144 och 146. Mina värden såg bra ut, blodtrycket var också okej. Jag ska fortsätta äta järntillskott varannan dag, precis som jag gör nu. :)
 
Efter BM blev det besök på ett köpcentrum. Hade en inköpslista som innehöll allt möjligt, allt från bh (vit att ha på lördag)  till flugspray ämnad för hästen. Allt skulle dock inte inhandlas på köpcentret. Hur som helst så tröttnade jag på shoppandet efter första stoppet därinne, vilket var på Panduro. Efter det blev det Åhléns, Lindex, Akademibokhandeln, Lagerhaus, The body shop, Panduro igen och efter det var jag mer än less. På Lindex svettades jag floder och hade noll lust att köpa underkläder men lyckades hur som helst bocka av allt från listan. Det som skulle inhandlas på köpcentret alltså.
 
Granngården för inköp av mat och flugspray till hästen, därefter en sväng till apoteket för att hämta ut en "Baby to be"-box och köpa lite smågrejer. Sedan till stallet för att sambon skulle kunna ta nämnda hästmat och hälla över i hästens mattunnor så att jag slipper. 20-25kg tunga säckar håller jag mig på behörigt avstånd ifrån nu när jag är på smällen.
 
Efter stallet (tog in hästen också för att ha på flugspray och sådär) åkte vi till Ica för att handla lite grejer till bröllopet och mat/annat till oss. SEN kunde vi äntligen åka hem och slappa resten av kvällen. 6,5h efter att vi lämnat lägenheten då vid lunchtid. Puh..
 
Inte konstigt att jag var trögstartad imorse. Vaknade ett par gånger inatt och så vid sju av att sambons mamma ringde honom, sedan somnade jag om till framåt 08.30. Kände då att jag nog skulle vakna för dagen och lade en extra kudde under huvudet för att kunna fippla lite med telefonen innan jag lämnade sängen. Läste något blogginlägg och kände sedan att kroppen inte var redo för att kliva upp, ögonen orkade inte hålla sig öppna. Somnade om och en timme senare var jag piggare och lämnade sängen strax efter tio.
 
Slöförmiddag med bland annat lite pyssel. Tråd + pärlor + jag = risk för härdsmälta i huvudet på mig. Jag är inte den pyssliga typen på det sättet, men jag behövde göra en smycketjosan till håret. Frisören ska snirkla in det i mitt hår på lördag. Det blev som det blev och vi får se om det ens funkar som vi tänkt på lördag. Pärlorna som blev över gjorde jag ett armband av, det ska jag dock inte använda på bröllopet. :)
 
Eftermiddagen ägnade jag bland annat åt pyssel i stallet. Den vanliga markservicen och så borstning av hästen. Såg framför mig en liten lugn skogstur. Slutade med att vi vände efter att vi tagit oss över vägen in i skogen, hela 15m gick vi in i skogen innan vi vände pga mängden mygg. Tur i oturen dock - det hade börjat småregna när vi var på väg till skogen och det ökade mer och mer när vi skrittade tillbaka till stallet. Allt som allt blev det bara 15 minuter, men 15 minuter är också en ridtur - om än en kort sådan. ;)
 
Korta ridturer tackar å andra sidan mina fogar mig för. No more timmeslånga turer helt enkelt. Får snällt lyssna på kroppen (är ju inte dum så att säga, vill inte förvärra smärtor) och korta ner våra ridturer. Har redan dragit ner på antalet turer, rida oftare än jag gör nu vore enbart dumt helt enkelt.
 
Nu är det alltså bara fyra dagar kvar tills jag blir en sådan där "Fru". Känns inte som om det är jag som ska gifta mig, trots alla förberedelser. Tror som sagt att jag kommer bli varse om det på lördag när jag vaknar och redan klockan nio ska parkera rumpan på en stol för att bli sminkad och därefter vidare till frisören. Var sak har sin tid så att säga.
 
Imorgon ska jag och sambon till kyrkan för genrep inför vigseln. Känns bra att vara på plats och gå igenom allt en gång till så att vi vet vad som väntar på lördag och i vilken ordning allt kommer så att säga.
 
Det här får allt räcka för nu!
 
Eller en sak till - imorgon trillar vi in i vecka 27 av graviditeten.

1 kommentarer

Andrea

15 Jul 2012 21:51

Du kan få alla bilder vi tog i original om du vill vid tillfälle, det fanns fler där ni såg normala ut ;) Ni var verkligen superfina!

Lukas hälsar och tackar till Petis syster för berömmet, han gör sitt bästa för att vara alldeles sådär toksöt mest hela tiden ;) Ahem, och alla i din bekantskapskrets lär väl veta vilka familjen Svensson är efter den bröllopsmiddagen "ahaa, det var dom med den lille som gjorde lustiga utrop och den stora som pratade om bajs" :p



Svar: Såklart vi vill ha bilder!
Baaaaajs bajs baaaaaaaaaaajs!
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.