Överlevare.

0kommentarer

Det kan man se mig som. Extremt En gnutta överdrivet kanske att skriva så, men ändå. Det får allt stå kvar trots allt, för det var lite så jag kände när jag åkte från jobbet idag. Jag överlevde! Att vistas 26h på sitt jobb (för min del med en annan person hela tiden då jag jobbar som personlig assistent) tar på krafterna, speciellt när man inte sover så bra på natten. Det var mitt första dygnspass på jobbet så jag var beredd på att sömnkvaliteten inte skulle vara på toppnivå. Det var den inte heller nej, lär sova gott inatt istället. Hemma i min egna säng bredvid min sambo. :)

Idag när jag bytte om från vanliga kläder till stallkläder så gick jag in till sambon i rummet från hallen för att säga något, då var jag mitt i klädbytet så jag var iförd endast trosor. Hans blick fastnade direkt på mina bröst och han såg ut att tappa hakan och skrattade sen till. Schysst! Tills jag insåg att det var för att han blev så överraskad över hur de ändrat form på bara två (!) dagar! Jag tittade ner på dem och se på fan - de HAR verkligen ändrats på bara ett par dagar. Jag som tyckte att de redan då var förändrade.. inget jämfört med hur de fått för sig att forma om sig medan jag jobbat arslet mig senaste dygnet. Har en begynnande klyfta (!), det har jag aldrig haft. Formen är, ursäkta ordvalet nu, A M A Z I N G! Som en vän sa, passa på att njut medan det varar. ;)

Det gör jag. Måste liksom ta på dem lite då och då. Lugn - gör det bara hemma och inte bland folk eller när jag är hos andra. Man är väl inte ett freak.. *harkel*

Gjorde just min sambo glad på annat sätt också. Skaffade en hett efterlängtad kanal till honom på teven. Discovery Science. Eftersom Comjävlahem inte kan fixa det problem de haft i flera år med att en del med "8 favoriter" i sitt abonnemang inte kan byta kanaler varken via hemsidan eller internet pga en extrakanal (har alltså nio kanaler och därför blir det omöjligt att få igenom ett byte, det vill inte funka alls nej) trots att de sagt att de håller på med det så köpte jag kanalen separat. Det är han allt värd, min gullesambo alltså.

Extra mycket gullesambo idag då jag kom hem från monsterjobbpasset till ett dammsuget och städat hem. Han städade toalettstolen och handfatet grundligt också sen medan jag var i stallet. Vi snackar skrubb med svamp och rengöringsmedel och eliminering av katthår och annat som har en tendens att krypa in överallt och ingenstans pga de två monstren vi delar lägenhet med. Svarta och söta, men hårar gör de. Plus i kanten hur som helst!

Nu ska jag stänga ner och krypa i säng. Min egen säng!

Random fråga sambon just ställde med munnen full med tandkrämsskum (översätter till svenska, även om han frågade på engelska):
"Om jag skulle lämna dig eller om vi gjorde slut av någon annan anledning, skulle du ändå behålla barnet då?". Jag sa ja. Vid denna ålder (27, snart 28) skulle jag inte tveka på den punkten. Hade jag varit ung (tänk 18 eller så), så hade jag kanske tänkt annorlunda om jag inte var så långt gången. Han har inte tänkt lämna mig, lugn och fin nu. Vi håller ihop. :)

Vi tittade förövrigt på ett program på Discovery idag om hur ett barn blir till. Alltså vad som händer inne i kroppen och hur kroppen trots allt motarbetar spermiernas framkomst därinne mot ägget osv. Vad som händer i de olika utvecklingsstadierna i graviditeten och till slut.. tre olika förlossningar. När jag såg förlossningarna så blev jag inte direkt sugen på att genomföra det hela själv även om jag vet att det är oundvikligt i slutändan, men å andra sidan såg alla tre mammor extremt glada och lyckliga ut när barnet väl var ute och då kändes det okej igen. ;)

Hörde jag precis ljud från badrummet som påminner om kattlådestädning?
JAA! Jag slapp det ikväll! Hm.. Börjar nästan tro att det finns en baktanke med allt donande. Ska undersöka saken. Jag menar.. dammsuga, skrubba toalett och handfat och sådant sådär ändå? Nog för att han är snäll och så men.. Nåja. ;)

Sova var det ja. Nu ska jag gå och borsta tänderna. Jag tänker inte ställa random frågor med tandkrämsskum i munnen. Inte vad jag tror nu iallafall. Få se om några minuter om något dyker upp. Hehe..

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.