En okej dag.

2kommentarer

Den här dagen har varit helt okej om man raderar huvudvärken som kom under förmiddagen/dagen och aldrig riktigt försvann ordentligt utan småstörde till och från. Inte nice.

I övrigt har jag dragit mig länge i sängen, varit i stallet några timmar (inkl härlig ridtur i skogen på hästen), ätit enkel god middag, långduschat och haft det allmänt bra. Gosat katt och gosat sambo. Bra så.

Dessutom, mot bättre vetande, så ändrade jag mig angående att vänta till efter inskrivningen med att berätta för mina föräldrar om att jag är gravid. Vet förstås inte om de kommer få reda på det idag eller imorgon, beror på när mamma kollar sin mail. Jag skrev ett sms några minuter innan jag skickade, skrev att jag skickar ett kort* till hennes mail och att hon kan kolla idag eller imorgon. ;)



Det kortet fick de. Så fint så. *harkel*

Nackdelen med detta är att jag i detta nu inte vet om mamma sett mailet redan (skickat 50 min sen) och trillat av pinn av nyheten och därför inte hört av sig tillbaka eller om hon inte sett det än (dvs väljer att kolla mailen imorgon om datorn var avstängd för kvällen redan). Dessutom är jag ju onåbar från halv nio till efter fem imorgon. Nåja. Det visar sig väl. :)

Varför jag ändrade mig? Tänkte som såhär att OM det skulle gå fel på något sätt och jag mår dåligt över det sen, så känns det jobbigare att förklara DÅ om varför och vad som hänt än om de redan vet om att jag är gravid och att det kan gå fel och OM det gör det så har jag familjesupport direkt eller vad man ska säga..

Måste bara tydliggöra ordentligt för henne att knipa igen käften om det hela. Dvs inte prata vitt och brett om det och för guds skull inte skriva öppet om det till mig eller någon annan (släkt) på FB eftersom jag inte gått ut med det för "allmänheten" än. Bara nära vänner liksom.

Nä nu ska jag nog stänga ner och lägga mig.

Skoja bara. Jag ska stänga ner dock, men inte för att kasta mig i säng direkt. Lär packa min väska inför morgondagen redan idag så jag slipper lägga tid på det imorgon. Ska jobba 08.45-15.15 och sen möte med början 16.00, vilket brukar ta minst en timme tyckte jag att de sa på jobbet. Vi får väl se.

Ps. Mina bröst är roliga att ta på idag också. Såklart. ;) ds.

2 kommentarer

Andrea

21 Feb 2012 13:21

Jobbmöte? Nu blir jag nyfiken på hur din mamma tog nyheten :) Vi hörs ikväll :)

Heidi

22 Feb 2012 19:10

Det var mer jobbrelaterad utbildning i en timme. :)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.