Slapp.

0kommentarer

Idag är det slappardag deluxe här. Gäller samtliga som är hemma i hushållet just nu. Det är i och för sig bara jag och katterna hemma, men ändå. Mannen är och sliter med sitt städande av trapphus i skrivande stund. Började dock dagen med städning på en skola mellan sex och tio. Ej avis! Speciellt inte då han somnade runt halv ett och skulle upp strax efter fem.. efter att igår ha varit hemifrån 05.50-23.45. Lång dag minst sagt!
 
Igår hade jag besök av en vän på kvällen, trevligt! Vi ses inte så ofta eftersom hon bor långt ner i landet nuförtiden (jaja, sedan fem år eller så) och det är inte ofta jag har vägarna förbi därnere nej. Hon kommer uppåt landet ibland då hennes föräldrar bor fyra mil härifrån ungefär. Igår skulle hon vara fyllechaffis på kvällen så innan dess var hon här och var social. Bröllopspresenter fick vi också! :)
 
Igår var jag även till jobbet för att hämta grejer och fika lite. Ungefär den tiden min parkeringstid gick ut så kom världens skyfall från "ingenstans". Inte läge att ge sig ut, ens med paraply. Så jag höll tummarna för att jag inte skulle få böter och stannade sisådär 45 minuter extra på jobbet. Det var trevligt att fika och prata lite med min brukare och den assistenten som var i tjänst igår (eh.. istället för mig var det tom, hade jag inte varit sjukskriven så hade det varit jag som jobbat dagpasset igår). :)
 
Imorgon ska vi (jag och mannen) åka till mina föräldrar för att hämta lite grejer och för att mannen ska ha sin årliga surströmmingslunch med min pappa. Själv får jag äta något godare, som jag själv valt eftersom mamma frågade vad jag vill äta istället för surströmming. ;)
 
Jahanähä.. Slappt var det här. Segt kan man säga, men skönt att inte ha något inplanerat idag förutom att åka till hästen en sväng förstås. Såret är så gott som läkt! Hurra! Igår och idag har hon fått vara utan bandage/plåster på och det såg ändå fint ut igår efter en dag ute bland flugor och andra insekter som brukar kunna gotta sig i sår. Skönt att det läkt så fint, sist hon hade ett sådant där sår efter bromsbett så tog det två månader för det att läka..
 
Min granne har dålig musiksmak. Det skulle inte störa mig så mycket om det inte vore för att hon "generöst" delar med sig av musiken genom att spela den högt. Nåja, dagens val är åtminstone bättre än vissa andra dagar då hon spelar ännu sämre musik..
 
Nu - fixa lite mackor.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.