Om allt det andra.

0kommentarer

Sådär, gnället fick ett eget inlägg så nu kan jag fokusera på andra saker i detta.
 
Om en kvart ska jag göra mig iordning för att åka iväg till föräldraträffen. Den börjar dock inte förrän klockan två, vilket är om en timme och en kvart - dock måste jag förbi smådjursklinikens foderbutik och köpa kattmat till katterna. Efter föräldraträffen lär jag åka direkt till stallet så då har jag inte tid att svänga förbi att köpa kattmat.
 
Föräldraträffen ja, första var ju häromveckan och nu är det dags för andra. Dagens ämnen är "smärtlindring och oförutsedda händelser", vi ska även ha någon form av avslappningsövning eller två i slutet av träffen. Någonstans i mitten är det fika. Fikaaa!
 
Igår hälsade en vän på härhemma. Vi åt jordgubbssmulpaj med vaniljvisp och pratade om allt möjligt. Första gången vi umgåtts utan barn (hennes alltså, min ligger ju än så länge i tryggt förvar i magen) - udda men självklart trevligt. Eftersom hennes fyraåring är mitt största fan (än så länge) så blir man rätt distraherad emellanåt vid umgänge då hon vill leka och greja med mig.. Och ehrm.. visa mig för sina kompisar om de finns i närheten och sådär. ;)  Det är dock trevligt både med och utan barn, såklart. Himla bra med goda vänner, då gör det inget om man plötsligt lägger sig i sängen och vilar/svalkar sig om man är varm/slappar mitt i allt, prata kan man göra ändå som tur är. ;)
 
Hon kunde till och med känna bebis sparka/böka i magen igår! Faktiskt bara den andra personen (mannen borträknad) hittills som känt något. Tidigare har bebis helt enkelt slutat röra på sig när någon lagt sina händer på magen, men nuså. Första gången var häromveckan när jag hämtade bröllopsfotona från fotografen och bebisen hade hicka, då kände hon på magen och bekräftade att det var just hicka. Har nämligen inte känt det tidigare, alla andra möjliga rörelser och så men inte hicka. Nu känner jag hicka varje dag. Hur som helst så går det visst bättre att låta andra ta på ens mage på hemmaplan, då röjer bebis på som vanligt. ;)
 
Imorgon går vi in i vecka 32. Det är alltså sisådär två månader kvar då. Jösses...
 
Idag har jag och mannen förövrigt varit gifta i en månad. Hej vad tiden går!
 
På torsdag ska jag till jobbet för att hämta grejer och sådär. Fika också, viktigt. :) 
 
Nej nu lär jag byta om. Tänker inte visa mig ute så som jag ser ut just nu. En av mannens största t-shirtar (XL) med en stor haj på och stora mjukisbrallor.. någon måtta får det vara. Lite kan jag  anstränga mig när jag ska ut bland folk. Har åtminstone duschat idag. Brukar duscha på kvällen, men eftersom jag svettades floder inatt/imorse så kändes det inte fräscht att vänta till kvällen med dusch så det har jag redan gjort. Skönt!
 
Spjälsängen är förövrigt på plats. Ingen madrass i än så länge, men däremot är det aluminiumfolie på botten. Katterna ska lära sig att hålla sig från att hoppa ner i spjälisen. De gillar inte att gå på aluminiumfolie.. Hittills har de båda provat en eller två gånger men konstaterat att det fortfarande inte känns trevligt att gå på det där äckliga som ligger där och blänker och prasslar. 1-0 till matte.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.