Inte en dag med flyt.

0kommentarer

Ringde vårdcentralen 07.30. De skulle ringa upp cirka 08.35. 09.16 ungefär ringde de och då efter ett par minuter sa hon i luren dessutom att de skulle höra av sig till mig igen under dagen med mer info/tid till mig/whatever. De ringde aldrig. Imorgon får jag ringa dem igen helt enkelt och påminna dem om min existens.
 
De två lägenheterna vi hade en (om än liten) chans på gick till andra sökande. Bättre lycka nästa gång helt enkelt.
 
En kvinna från stallet ringde och sa att min ögonstens sår på nosryggen var fult imorse så hon tvättade rent det och lånade sen ut ett flugpannband att sätta på min hästs grimma eftersom flughuvan ligger preciiiis på såret annars. Fin tanke i och för sig, men när jag kom till stallet idag så hade hon fått skavsår vid båda öronen av flugpannbandet så det kan vi inte använda igen. Dessutom var såret fult. Hon är svullen på nosryggen, såret varar och småblöder och är bara.. fult. Jag gjorde rent ordentligt, pressade ut det jag kunde och sen satte jag på Sorbactförband. Det suger ut vätska/var ur sår. Hoppas hoppas det sitter kvar över natten. Morgonfodraren/utsläpparen har fått instruktioner om bandaget inför morgondagen. Om/när det bör tas bort och om/när det kan sitta kvar. Vid regn och/eller att det lossnat till stor del så ska det bort, annars sitta kvar och så flughuva på eftersom det inte kommer skava på såret tack vare omplåstringen. JAG HATAR BROMS! Jag hatar dem innerligt när de biter min häst på huvudet så att hon får stora sår som är svårläkta. Två andra på huvudet läker fint, men så är det såret på nosryggen som är denna omgångs svarta får. Häromåret hade vi problem med ett sår (bromssår) som vägrade läka på sisådär två månader.. Hoppas denna tänker läka snabbare än så. Matte får hjärtsnörp när hästen får sådana där problem. :(
 
Bebis lever ett aktivt liv i magen, det bökas och stökas. Ligger på tvären och det känns sjukt med sparkar/buffar låååångt ute till höger - på sidan av magen helt enkelt. Men som jag sagt förut och kommer säga igen (och igen.. och igen..) - det är bra att bebis rör på sig, det känns bra att veta att h*n verkar må bra därinne! :)

Foglossningen lever också ett aktivt liv, tyvärr. Dumma den!
Tycker att den kan ta och lugna sig en gnutta eller mycket. Tackpåförhand.


Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.