En söndag, igen.

1kommentarer

Diskmaskinen är igång, katterna sover, mannen sover och jag sitter här och svettas. Det sistnämnda har det varit mycket av den här veckan, varmt och kvavt ute = svettig jag. Jag svettas lätt i vanliga fall, nu när jag är gravid så är kroppens termostat trasig så jag svettas än mer och så kvav och varm luft på det? Very svettigt. Puh..
 
Apropå sovande, ena katten använder ett glasögonfodral som kudde:
 
 
Så kan man också göra ja. Själv föredrar jag vanlig kudde dock. ;)
 
Boken som ligger framför henne är en bok som jag och mannen fick i bröllopspresent av en vän. Kan vara bra med en manual när man får sitt första barn och inte har koll på alla detaljer. ;)
 
Igår var vi, som jag nämnde i fredags att vi skulle, till mina föräldrar. Mannen åt surströmming ute med pappa medan jag och mamma åt "vanlig" (läs: god) mat inomhus i köket med utsikt över bordet de åt vid. De fick givetvis sällskap av diverse flugor, surströmming luktar inte direkt.. rosor. *ryser*
 
Imorgon har jag tid hos BM. Dags att åter igen kolla blodtryck, sf-mått och lyssna på hjärtljud. Skulle tro att allt är bra, känns som det som det är nu. Bebisen verkar fortfarande ligga tvärsöver magen och bökar med diverse kroppsdelar låååångt ut till höger. Aktivitet är det så att det räcker och blir över i magen, minst sagt.
 
Det är verkligen inte långt kvar, om man tänker efter lite. Dags att börja inse faktum tror jag. Knappt två månader till BF, bebisen kan förstås gotta sig och ligga kvar längre eller komma ut tidigare. OM bebisen skulle komma nu väldigt snart av någon anledning så skulle vi inte vara helt förberedda. Kläder har vi visserligen, babyskydd till bilen likaså och en säng på plats - utan madrass och sådant dock. Vagnen har vi inte hämtat än från goda vänner.. Bebisen kan inte sova i sängen med mig och mannen då den är för smal (så - panikköpa madrass alt putta ner mannen på en madrass på golvet så får bebis sova med mig tills vi köper madrass till sängen.. hehe). Såatteh, jaaaajaaaa - det löser sig. Bebisen kommer nog stanna tiden ut tror jag. Är iallafall inställd på det. ;)
 
Men ändå.. Snart börjar ett nytt okänt kapitel av det där så kallade livet. Mamma.. Ja jösses. Det ska nog gå bra, men ändå är det lite läskigt att tänka på vilket ansvar det trots allt är att bli/vara förälder. Forever. o_O
Bebis, slö,

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

24 Aug 2012 14:59

Vi pratade om det där med att säga mamma/pappa ena kvällen. Om att vi kanske måste börja vänja oss, hehe.. för nu är det ju mer att man pratar med varandra om att man är husse/matte åt sissarna, de har ju varit våra bebisar i så många år. ;)

Svar: Ja här pratas det också mest matte/husse och om det sägs på engelska: "mommy" gällande mig som matte till mina nuvarande bebisar. ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.