Tröttmössa.

0kommentarer

Okej, ett kort (ja - kort på riktigt! Kanske.. ) inlägg som inte är en lista kan jag skriva också. Trots att jag borde ligga i sängen och sova järnet just nu, med tanke på vad jag precis ska skriva om.
 
Andra halvan av helgen var lite sisådär gällande sömnen. Natten till söndag bökade sonen lite mer än vanligt och det blev många uppvak för min del, sedan skulle jag givetvis upp tidigt och lämnade sängen strax före sju för att åka till stallet. I stallet skulle hästarna släppas ut, stallen (x2) sopas och såklart skulle min häst få den service hon får varje dag av mig. Efter någon timme kunde jag åka hem och då sov lilla och stora herrn fortfarande. De kom inte upp förrän efter elva (!).

Jag höll igång under dagen, projekt "nå botten av tvättkorgen" har pågått under veckan till exempel och jag tog mig an det mer på allvar igår. Den fylls på i en imponerande fart nuförtiden när vi är två vuxna och en bebis som smutsar ner en hel del varje dag (framförallt små handdukar och haklappar osv). Har inte sett botten på tvättkorgen sen.. eh.. vet inte. Flera månader sedan skulle jag tro. Idag nådde jag äntligen botten! Med andra ord tror jag inte att jag kommer att behöva tvätta imorgon, wohoo! Lite lätt less på att hänga och vika tvätt nu nämligen..

Det var jobbkväll/jobbnatt för min del igår. Jag hoppades på sänggång i skaplig tid. Det var himla lustigt att jag hoppades på något sådant, jag vet ju att turen inte är med mig gällande sådant. Slår aldrig fel att jag är trött sedan innan pga tidig uppstigning och sen måste vara uppe ovanligt sent på kvällen. 01.35 kunde jag äntligen ramla i säng och varva ner. Somnade efter två och så upp efter fem timmar. Om Jag varit trött idag? "Lite".

Sov med bebisen i eftermiddags. Det var skönt! Sen skynda till stallet.. sen hem och duscha, leka med bebis, tvätta (wohoo..) och så var det plötsligt dags för sonen och maken att natta sig. Kvar uppe blev den trötta mamman. "Blir nog inte så sent idag med tanke på hur trött jag är". Joellerhur. Klockan är nu 00.09. Duktig idiot.

Inte blev det här så kort som jag hade planerat det heller. Som vanligt.


Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.