Random shit.

2kommentarer

Maken och bebis är nerbäddade sedan kvart över nio, dock hörde jag att bebis inte tvärdäckade utan höll låda ett tag med babbel och sådär. Med tanke på hur lite han sovit dagtid idag (en timme) så hade jag väntat mig en övertrött gnällig bebis när jag insåg att han inte tänkte sova sin andra sväng som han annars brukar (på seneftermiddagen). Istället hade vi en sprattlig, glädjetjutande, babblig bebis som visserligen visade symptom på trötthet men helt enkelt inte ville sova. Hoppas det blir en bra natt!

I lördags var jag och en av mina vänner på en konsert i Globen, Josh Groban. Fjärde gången han kommit till Sverige för konsert, fjärde gången hon och jag var på plats. Helt underbara konserter är det, dessutom är han en rolig snubbe rent allmänt. Många goda skratt mellan låtarna om man säger så. :)

Den där bebisen vi har ja, han har kommit på den fantastiska grejen att rulla sig fram hit och dit. Tidigare nöjde han sig med att antingen rulla från rygg till mage och stanna så eller rulla från mage till rygg och stanna så. Nu? Han rullar snabbt över till mage och efter en stund rullar han vidare och gör dubbelrullningar ibland för att ta sig någonstans. Häromdagen rullade han sig från pusselmattan till mina fötter och dreglade ner min ena strumpa. Ja jösses.. de växer och utvecklas så fort de där små! Han är en helt underbar liten individ, blir lite paff ibland över att jag och min man lyckats "få till" en sådan fantastisk bebis.. Kärlek.

Det är min uppesittarkväll ikväll. Jag har inte använt den till något vettigt den här gången heller. Sådan är jag helt enkelt. Bara att sitta och slösurfa i lugn och ro med lite musik i hörlurarna.. det räcker för mig. Behöver inte vara mer märkvärdigt än så. Ibland kan jag sakna att ha någon att prata (läs: chatta/whatever) med när jag har uppesittarkväll. Inte om något speciellt, utan om allt och ingenting. Som.. på den gamla goda (?) tiden, nu blir det sällan av. Dagtid litegrann när tid finns, men på kvällarna är det rätt tyst. 

Häromdagen kom jag att tänka på Lunarstorm, för jo - där hängde jag bra många år. Och trivdes. Många konstiga människor fanns det där, men det finns det överallt. Jag var en flitig dagboksskrivare där och läste många andras varje dag. Det var tider det.. På gott och ont. Nu finns inte lunar längre, men jag har funnit en del vänner via lunar och är evigt tacksam för att jag fann dem/blev hittad där!

Midnatt. Inte längre maj nu. Juni.. Hej på dig.
 
Och nu lyssnar jag på denna. Så är det. Jag gör det ibland.

2 kommentarer

Andrea Svensson

02 Jun 2013 18:36

Det blir väl lätt så, när umgänget blivit föräldrar och man själv är det också, att rutinerna fasas ut och de där uppersittarkvällarna blir gå-lägga-tidigt-för-att-få-sova-kvällar ;) Jag saknar också chattande, för det är fan inte ofta längre... :/ Och blidde vi friska här nångång allihopa samtidigt så kanske man kunde haft nån form av umgänge också.

Svar: Vi får väl se när mina uppesittarkvällar blir tidigare kvällar.. Jag går ju och lägger mig med Filip fem kvällar i veckan, så jag sitter GÄRNA uppe extra sent övriga två dagar!
Jag är rätt dålig på att få tummen ur till umgänge rent allmänt, alltid varit. Men nu är det nog extra illa. Blir liksom inte av.. alls.
H S

Fru Nattfrost

02 Jun 2013 22:16

Jag håller med er tjejer, saknar också det där chattandet.

Svar: Jaaa. Sitta uppe och drälla, dricka te och chatta! Tex..
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.